Plus Forum Övrigt Off-topic Svenskt rättssamhälle!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #98367
    Andreas
    Deltagare

    Är det såhär det svenska rättssamhället fungerar?

    Då är jag glad att jag är finländare, dock tror jag det är lika korrupt även här:

    Handlar om Piratebayrättegången:

    Nådeansökan — Copy me happy

    #148315
    Richie72
    Deltagare

    @Andreas 47790 wrote:

    Är det såhär det svenska rättssamhället fungerar?

    Då är jag glad att jag är finländare, dock tror jag det är lika korrupt även här:

    Handlar om Piratebayrättegången:

    Nådeansökan — Copy me happy

    Vad menar du? En person som är dömd hävdar att han är oskyldig och när du läst hans brev så tror du att allt han skrivit är sant:eek:

    Finländare är kända för att vara ärliga, inte blåögda. Tänk om – tänk rätt! :D

    #148318
    Andreas
    Deltagare

    Jag har svårt att tro att allt gått rätt till efter det jag följt med av rättsprocessen. Detta brev behöver naturligtvis inte vara sanning, men tillika tycker jag att det tar upp många saker som verkligen kan stämma.

    Det jag kan göra om detta stämmer är att hjälpa denna person att sprida vidare hans ord.

    Du verkar dock mer lita på rättssamhället och påstår alltså direkt att denna skribent ljuger.

    Ja, jag har vart rätt flitig användare av Piratebay och gillar tanken bakom det hela.

    #148320
    Richie72
    Deltagare

    @Andreas 47794 wrote:

    Ja, jag har vart rätt flitig användare av Piratebay och gillar tanken bakom det hela.

    Vilken tanke? Det är inte rätt att stjäla bara för att det är enkelt.:mad:

    #148321
    Andreas
    Deltagare

    Jag väljer att inte börja tjafsa med dig och förstöra mitt glada humör.

    Sängen lockar mer för tillfället!

    Men du kan alltid Googla så får du svar på din fråga. =)

    #148479
    mephisto73
    Deltagare

    Nu anser jag inte nödvändigtvis att piratkopiering är en bra sak, men så som fallet Pirate Bay sköttes var inget annat än en stor skandal och en skam för Sverige. Tyvärr så har det hela mer eller mindre begravts.

    Folkets kamp mot makten är minnets kamp mot glömskan.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.