Dra inte upp mina tester av Trygg E-handel som en garant för att er ehandelscertifiering skulle ge den samma. Så är sannolikt fallet ej.
Sluta även att i alla trådar om certifiering göra reklam för er egen lösning.
En gång till och ni är permanent bannade på alla sidor jag driver.
Ett vänligt tips är sedan att börja bemöta all kritik ni har mot er organisation istället för att tro att ni kan prata runt det som om problemet inte existerar. Jag skulle inte röra i er certifiering med tång innan ni rett ut detta.
Vill jag ha en billig certifiering kan jag göra en själv. Jag har Trygg E-handel pga. att jag vet om allt jobb som ligger bakom deras granskning och uppföljning. De tjänar inte pengar på att ge certifieringsuppdragen till sin sons företag och de är inte vinstdrivande i något av leden. De har även de stora spelarna med sig vilket borgar för samarbete och hög kvalitet.
Ett tips är också att sluta påpeka brister i Trygg E-handel, det känns bara desperat. Att jag skulle välja er certifiering pga. att ni har datummärkning och en pratbubbla är ganska långsökt. Dessutom har den nya versionen av Trygg E-handel exakt samma funktioner. En certifierings värde handlar bara om den upplevda tryggheten för konsument.
Denna trygghet byggs av:
- Associering med andra anslutna butiker (Trygg E-handel har de stora spelarna, ni har de som inte vill betala 6500kr för det är för dyrt)
- Hantering av faktiska bedrägerier och hur snabbt man agerar där (inga aktuella fall, så det vet vi först när det sker).
- Samarbeten och reglering av köpvillkor ihop med 3e part såsom Konsumentverket och andra aktörer.
- Marknadsföringskampanjer, både där kunder använder loggan i reklam och där certifieringen själva går ut och berättar samt informerar.