Plus Forum Övrigt Off-topic Butik med mervärde

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101542
    Jaktlust.com
    Deltagare

    Hej. Ny på forumet. Har precis dragit igång en nätbutik som är ganska hårt nischad mot jägare och friluftsliv. Drog igång lite på halvfart den 1/3 2014, men nu är allt uppe och verkar fungera och vi håller på att fylla på sortimentet för fullt.

    Jaktlust.com – Jaktbutik med jaktkläder, jaktfilm, viltrecept och jaktutrustning samt jägarexamen

    Förutom e-handel så erbjuder vi våra besökare gratis film och kommer fylla på med viltrecept, tillvaratagningskola osv.

    Någon som har erfarenhet av dylikt? Alltså att man erbjuder kunden mervärde i form av gratis filmer osv.? Och i så fall – Vad tror ni om idén?

    Eftersom filmproduktion är vår starka sida, så kommer vi även presentera framförallt nyheter med rörlig bild i takt med att de kommer in. Tanken är att det är enklare för en kund att se funktioner på ryggsäckar, kläder etc i rörlig bild än på enbart stillbilder. Några tankar kring det?

    Självklart är både ris och ros välkommet – Mvh Mikael Jägare

    #173618
    Andreas
    Deltagare

    Det var längesedan jag kommenterade en sida och istället för att svara rakt på din fråga väljer jag att kommentera hela sidan.

    När jag först kommer in på sidan känner jag “wov” och att såhär skall en jaktbutik kännas på nätet. Videon på första sidan var också otroligt bra för att skapa den där “wov-känslan”.

    Sedan när jag började närmare kolla in sidan, så kändes sidan för plåttrig och för svårnavigerad. Knappar som jag trodde var mený var inte alls än meny osv.

    Ni får tänka genom uppbyggnaden på er sida och skilja på vad som är annonser och vad som hör till vanliga produktutbudet.

    En otroligt bra start och filmer förhöjer upplevelsen och gör att folk stannar kvar. Men åtgärda sidan så den blir lite smidigare att navigera i. De som sysslar med jakt är sällan it-nissar och har koll på var man skall klicka på sidan.

    #186374
    wpbu90
    Medlem

    Har du kikat på https://www.jaktstil.se/ ?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.