Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer? Bli medlem nu
www.kodmyran.se, samt SweCat, Gardenhome, Doftljusbutiken
Inventarie på Ehandel.se
Reg.datum: Mar 2009
Det finns tre sätt att jobba. Deltid, heltid eller Alltid. Det sistnämnda är nog vad de flesta e-handlare och egenföretagare lever efter. Även om man är ledig är det sällan du är helt ledig.
Jag tänkte försöka "lyxa" lite i år och inte ha leveranser vare sig in eller ut på onsdagar och fredagar. Det ger mig "långhelg" plus en dag i veckan då man kan klara sig med lite mailkonversation som inte nödvändigtvis måste ske på kontorstid. Normalt sett är det ganska lugnt under semestern i min bransch, men att stänga helt en månad, eller ens en vecka, vore förödande.
Utlandssemestrar och liknande får man ta någon annan gång i livet.
Jag säger ungefär som Parvelito, med en liten ändring på utlandssemester, det får bli i ett annat liv
Men vem vet kanske kan det ändå bli i det här livet när ungarna blivit större. Då skulle jag lätt kunna tänka mig 3-5 månader om året på Madeira eller så. Med 3pl och en laptop borde det fungera bra.
Jag tänkte åka 3 månader till asien och ta med mig laptopen
Får se om det är förödande för shoppen eller ej. Dock är jag inte ekonomiskt beroende av försäljning, men lite trist om jag får börja om från noll då jag kommer hem i februari.
Fast man kan göra rätt mycket med laptop och internet ändå
Jag tror inte på att jobba halvhjärtat tre månader från Asien. Ta helt ledigt istället och njut av det. Däremot får man väl göra vad man kan för att hålla igång om man tar 1-2 veckor utlandsferie.
Det är klart att man borde ha semester några veckor för att ladda batterier och ha det trevligt men för min del är det svårt. Jag tar en vecka i juli i år och då har jag extra personal som tar hand om pack och kundtjänst. Det blir inte helt lyckat men för vår del är juli en månad med extremt lite order så det får gå.
Ehandel.se ägs av White Tree AB
Vi är en objektiv community utan ägarintresse från leverantörer.
Vårt mål är att främja svensk e-handel
genom att sprida kunskap.
Kontaktinformation
White Tree AB
Rundgången 18
254 52 Helsingborg
info@ehandel.se
Bolagsinformation
Innehar f-skattesedel och momsregistrering.
Organisationsnummer 556824-4239