Plus Forum Övrigt Om Ehandel.se Anonyma användare

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #99889
    Per Nilsson
    Deltagare

    Jag röstar för att man måste vara offentlig (visa vem man är) och stå för det man skriver här på forumet.

    #162544
    Dan
    Deltagare

    Det är reglerat i reglerna redan, vi har dock inte haft något stort problem med det så rutinerna för hur man får folk att efterleva det är ej helt spikade.

    Ska höra med moderatorerna hur vi ska göra.

    #162562
    Per Nilsson
    Deltagare

    Hur har det gått?

    Anonymitet hör inte hemma på seriösa forum som detta tycker jag. Kan man inte stå för det man skriver så ska man inte skriva något överhuvudtaget.

    #162563
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag håller med till 398,5%!!!

    @Per Nilsson 63118 wrote:

    Anonymitet hör inte hemma på seriösa forum som detta tycker jag. Kan man inte stå för det man skriver så ska man inte skriva något överhuvudtaget.

    #162565
    kluster
    Deltagare

    Pseudonym + riktigt namn i profilen.

    #162608
    Prix
    Deltagare

    @Per Nilsson 63118 wrote:

    Hur har det gått?

    Anonymitet hör inte hemma på seriösa forum som detta tycker jag. Kan man inte stå för det man skriver så ska man inte skriva något överhuvudtaget.

    En en viss gräns. Man kan behöva presentera sitt företagsnamn men nödvändigtvis inte länka till butik. Det kan den intresserade enkelt ta reda på genom företagsnamnet.

    Jag tog bort butiksnamnet så ehandel har så pass bra SEO-värde att efter mina egna länkar på mitt butiksnamn på Google så kom ehandel upp. Detta gjorde de jobbigt när man frågade om saker man kanske inte alltid vill att ens kunder skall veta. Exempel på detta är när man diskuterar ens vanligaste bedrägliga köp el liknande.

    #162609
    Per Nilsson
    Deltagare

    Jag föreslog förut att det skulle finnas en “dold” forumsdel där man just kunde diskutera sådant som bedrägliga köp och liknande.

    Hur som haver – ett anonymt forum passar inte mig. Jag gillar inte att diskutera och samtala med folk som inte vill berätta vem de är. Det fungerar inte så i verkligheten.

    Det är oftast en viss typ människor som vill vara anonyma – jag är inte en av dem.

    //Per (som återkommer när/om detta blir fixat)

    @Prix 63171 wrote:

    En en viss gräns. Man kan behöva presentera sitt företagsnamn men nödvändigtvis inte länka till butik. Det kan den intresserade enkelt ta reda på genom företagsnamnet.

    Jag tog bort butiksnamnet så ehandel har så pass bra SEO-värde att efter mina egna länkar på mitt butiksnamn på Google så kom ehandel upp. Detta gjorde de jobbigt när man frågade om saker man kanske inte alltid vill att ens kunder skall veta. Exempel på detta är när man diskuterar ens vanligaste bedrägliga köp el liknande.

    #162610
    Dan
    Deltagare

    Det är redan en regel enligt denna definition, dock måste vi få hjälp med anmälningar på medlemmar man tycker bryter mot denna regel då det är svårt att se mönster automatiskt.

    – Medlemmar skall ej vara anonyma. De ska kunna härledas till en person av antingen namn eller användarnamn.
    – Användarnamnet skall avspegla verksamheten eller personen.

    #162611
    Prix
    Deltagare

    @Per Nilsson 63172 wrote:

    Jag föreslog förut att det skulle finnas en “dold” forumsdel där man just kunde diskutera sådant som bedrägliga köp och liknande.

    Hur som haver – ett anonymt forum passar inte mig. Jag gillar inte att diskutera och samtala med folk som inte vill berätta vem de är. Det fungerar inte så i verkligheten.

    Det är oftast en viss typ människor som vill vara anonyma – jag är inte en av dem.

    //Per (som återkommer när/om detta blir fixat)

    Håller med om att man ska kunna härleda vem man pratar med eller delar med sig till. Jag tycker dock många gör det.

    Forumet är även en väldigt informativ plats för de som håller på att starta upp och inte har varken registrerat företag eller en butik. Självklart kan de ge sitt namn, men mycket därtill är inte lätt att tyda om man inte då gör en medlemspresentation.

    Att tänka på är ju att vem som helst ändå kan läsa vad som skrivs. Men jag antar att det är i diskussioner som folk är anonymt “tuffa” eller har åsikter som framförs utan avsändare som du stör dig på?

    #162612
    Per Nilsson
    Deltagare

    Bra!

    Kan ni (du?) inte gör så att det blir obligatoriskt att fylla i sina uppgifter?

    På sistone har det varit många trådar med anonyma användare. Jag förutsätter att ni har hyfsad koll på användare som är anonyma och vidtar lämplig åtgärd mot dessa?

    @Dan 63173 wrote:

    Det är redan en regel enligt denna definition, dock måste vi få hjälp med anmälningar på medlemmar man tycker bryter mot denna regel då det är svårt att se mönster automatiskt.

    – Medlemmar skall ej vara anonyma. De ska kunna härledas till en person av antingen namn eller användarnamn.
    – Användarnamnet skall avspegla verksamheten eller personen.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 24 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.