Plus Forum Övrigt Om Ehandel.se Facebookkonto för att kommentera nyheter?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102677
    bslask
    Deltagare

    Är det jag som är knäpp eller måste man verkligen ha ett FB-konto för att kunna kommentera nyheterna? Isåfall är det ju en riktigt dålig förändring tycker jag som inte har FB!

    #178366
    Dan
    Deltagare

    Japp det stämmer. Vi utvärderar det nu, vi vill ha mer engagemang än med det gamla systemet och hittills har det funkat.

    Vi har även kollat på system som inte kräver Facebook-konto, typ Disqus men vi tycker det är som en e-handelskassa som kräver konto i konvertering eftersom man måste logga in manuellt eller skapa ett konto.

    Men tar till mig att inte alla har Facebook och det var något vi tänkte på innan testet, som vi inte visste hur stor påverkan det skulle ha.

    #178368
    nmn
    Deltagare

    Synnerligen korkat! Varför inte göra om hela siten till en sida/grupp eller vad det nu kallas på Facebook så de kan ha full kontroll över allt material?

    Jag anser att företag som försöker stängsla in internet och bygga egna reservat inte skall uppmuntras, inget gott kan komma ur att lägga alla ägg i en proprietär inlåst korg under NSA:s övervakning.

    #178370
    Dan
    Deltagare

    Jag är ingen förespråkare av FRA, NSA osv heller. Det är ett stort hot mot ett fritt och demokratiskt Internet.

    Men i detta fallet är det en kompromiss mellan att öka engagemanget i kommentarerna och att förlita sig på tredje part. Frågan är väl kanske inte egentligen om man ska ha facebook-kommentarer, utan om man ska vara med i Facebook?

    Vi ser det ju bara som att vi öppnar för flest kommentarer med den integrationen. Sen om man vill eller inte vill vara med på Facebook är ju en annan fråga, inte så att vi direkt tror vi kan konvertera folk till Facebook genom kommentarssystemet :)

    #178384
    FredrikGust
    Deltagare

    Tycker ni gjort ett bra val för att göra det lättare skriva kommentarer. De flesta har trots allt Facebook. Att jobba med helt lokala kommentarer kräver ju en hel del jobb med att rensa bort skräp och annat. Nackdelen är väl att man inte kan googla på sådant som är skrivet i FB-kommentarer.

    #178399
    bslask
    Deltagare

    @FredrikGust 82660 wrote:

    De flesta har trots allt Facebook.

    What? Inte majoriteten av Sveriges befolkning, inte heller världens….

    #178401
    bslask
    Deltagare

    @Dan 82639 wrote:

    Japp det stämmer. Vi utvärderar det nu, vi vill ha mer engagemang än med det gamla systemet och hittills har det funkat.

    Att få mer engagemang är väl det bästa argumentet hittills möjligtvis.
    Om engagemanget verkligen har ökta så tycker t.o.m jag att det var ett korrekt beslut, även om det såklart känns tråkigt att inte kunna bidra =(

    #178404
    Tobbis
    Medlem

    @bslask 82683 wrote:

    What? Inte majoriteten av Sveriges befolkning, inte heller världens….

    Men majoriteten av målgruppen (personer som sysslar med ehandel) har nog.

    #178405
    Dan
    Deltagare

    Det är inget som är hugget i sten. Vi testar lite nu och ser hur det går, blir det ingen skillnad är det inget självändamål att köra med Facebook.

    @bslask 82685 wrote:

    Att få mer engagemang är väl det bästa argumentet hittills möjligtvis.
    Om engagemanget verkligen har ökta så tycker t.o.m jag att det var ett korrekt beslut, även om det såklart känns tråkigt att inte kunna bidra =(

    #178539
    dd88
    Deltagare

    Att regga sig på disqus tar inte många sekunder, man får även en bra summeringen på dagens aktivitet till mailen och man kan tagga folk på ett helt annat sätt.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.