Plus Forum Övrigt Om Ehandel.se Splash-annons på ehandel.se

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103001
    allstars
    Deltagare

    [IMG]https://www.dropbox.com/s/34q9gus8081vlkp/ehandel_se.PNG?dl=1[/IMG]

    Detta är ett bra exempel på otydligheten att det är en annons.
    Hoppas ni får bra betalt för denna exponering för formatet känns annars väldigt tråkigt för mig som användare/medlem.

    #179549
    pete
    Deltagare

    otydligheten? står ju högst upp

    #179552
    allstars
    Deltagare

    @pete 84125 wrote:

    otydligheten? står ju högst upp

    Absolut gör det det – och tack för ditt uttömmande svar.

    Det står “Klicka här” på en knapp. Ingen avsändare och ingen indikation om vad som kommer att hända om jag väl klickar.
    Skulle ju kunna vara vadsomhelst som händer.

    Hade varit desto tydligare om budskapet visades direkt, menar jag på.

    #179553
    dstrombe
    Deltagare

    Jag är nog med Pete här.

    För det första så står det att det är en annons högst upp vilket jag såg direkt första gången.

    För det andra så är detta väldigt likt de annonser som de flesta mediehus kör. T.ex. aftonbladet, DI osv. En rätt så vanlig typ av annons helt enkelt.

    Kring det här att man inte vet vad som händer när man klickar är ju själva grejen och tycker själv det känns som ett genomtänkt sätt att av Klarna att visa hur enkelt det är med KCO.

    #179554
    Ulf Liljankoski
    Deltagare

    Det tycks vara så att både dstrombe och pete missförstår allstars, trots allstars förtydligande:

    “Det står “Klicka här” på en knapp. Ingen avsändare och ingen indikation om vad som kommer att hända om jag väl klickar.
    Skulle ju kunna vara vadsomhelst som händer.

    Hade varit desto tydligare om budskapet visades direkt, menar jag på.”

    Jag håller fullständigt med allstars att det är en väldigt otydlig annons. Första gången jag såg den läste jag övriga att “Det här är en annons”. Men sen såg jag inget mer än en knapp där det står “Klicka här”.
    Min första tanke var att det var något fel på annonsen, för lite mer information kan man ju tycka att det bör finnas, något som ger en ledtråd om vad som händer om man “Klickar här”. Kanske laddade den långsamt – men icke.

    Själv har jag valt att INTE klicka på “Klicka här”. Risken är för stor, jag vet inte vad som händer. I mina ögon kan det lika gärna vara någon som hackat Ehandel.se och skrivit dit “Det här är en annons”.

    Så jag håller som sagt med allstars. Det är en otydlig annons – ett pedagogiskt misslyckande, och fruktansvärt irriterande att man som återkommande läsare ska tvingas se den varje gång.

    #179555
    Ekraft
    Deltagare

    Det är en helt vansinnig annons, som jag slipper se eftersom jag har Adblocker installerat.

    #179558
    FredThun
    Deltagare

    Hej! Kul att få snabb feedback på vår annons. Vi har nu lagt till en funktion som gör att annonsen spelas upp och ”förklaras” lite tydligare. (Vi gjorde redan från början så, att annonsen bara visas max två gånger per besökare.) Tack för synpunkterna! / Klarna

    #179559
    allstars
    Deltagare

    @Ekraft 84131 wrote:

    Det är en helt vansinnig annons, som jag slipper se eftersom jag har Adblocker installerat.

    Det hade jag också aktiverat tidigare, men då jag värnar om ehandel.se så har jag stängt av den.
    Det var en innovativ, men irriterande annons. :)

    Tack för feedback, Ekraft, och responsen från Fred.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.