iPhonebutiken når 18 miljoner – lanserar ny profil och sajt

Första uppgraderingen sedan 2012.

Under förra året inleddes en nysatsning hos iPhonebutiken.se. Efter en period av stagnerad utveckling så tog medgrundaren Daniel Andersson ett omtag kring verksamheten och ökade då orderingången med runt 25 procent.

Den gamla och den nya profilen

Annons

Nu kommer nästa livstecken från iPhonebutiken, som meddelar flera nyheter. Företaget har lanserat en helt ny grafisk profil och en ny sajt.

- Förra designen lanserades 2012 och då hade vi runt 1 300 produkter. Sortimentet har sedan dess utökats till att innehålla över 12 000 produkter. Nu ändrar vi både sajten och logon. Desktop-designen är självklart ny, men störst förändring ser man nog på mobilsidan, berättar Daniel Andersson.

Extra kärlek till iPhone X

Daniel Andersson är även stolt över det faktum att deras sida är speciellt anpassad för iPhone X, något som inte sägs vara speciellt vanligt bland e-handlare. Med med tanke på iPhonebutikens kunder är det förstås extra fokus på Apples mobila enheter.

- Något som är work-in-progress, men som vi ändå kommit en bit med, är att faktiskt stödja device-pixel-ratio upp till 3. Något som iPhone X och uppåt har. Jag har kollat runt bland andra sajter och än så länge har jag inte stött på många som har stöd för detta på rätt sätt, berättar Daniel Andersson.

Danmark kräver KCO 3

De tekniska framstegen är dock en del av den resa som bolaget inledde förra året. Daniel Andersson avslöjar också att man under förra året nådde runt 18 miljoner i omsättning, vilket är en ökning från 15 miljoner året innan.

- Ny design och utökat sortiment är del av vår resa mot 30 miljoner i omsättning. Ännu en del i detta är lansering i Danmark. Något vi dock kommer behöva skjuta lite på, då integration mot Klarna Checkout version 3 behövs för att kunna ta betalt i det landet, säger Daniel Andersson.

Annons