Annons

Komplett slår samman nätbutiker i Sverige

Komplett slår samman nätbutiker i Sverige

2013-09-27 15:00

Komplett Groups nätbutiker inWarehouse.se och Komplett.se fusioneras och drivs vidare under varumärket Komplett.se. Fusionen träder i kraft den 1 januari 2014 och målet är att effektivisera driften för att ge kunderna ett bättre erbjudande.

Norska Komplett Group är en av Nordens största e-handelsaktörer och driver 12 stycken nätbutiker i Skandinavien. I Sverige har koncernen bland annat nätbutikerna Komplett.se och inWarehouse.se som förvärvades i maj 2007.

De båda butikerna har drivits parallellt sedan dess men de kommer nu att fusioneras och drivas vidare under varumärket Komplett.se.

– Genom att fusionera inWarehouse.se med Komplett.se reducerar vi kostnader och kan koncentrera marknadsföringen till ett varumärke. Fusionen ska hjälpa oss att växa vidare, ta marknadsandelar och samtidigt ge kunderna ett bättre erbjudande, säger Patrik Settlin, försäljningsdirektör för inWarehouse.se och Komplett.se.

Äger ytterligare en svensk nätbutik

Fusionen träder i kraft den 1 januari 2014 och under hösten kommer inWarehouse fokusera på att göra övergången så smidig och enkel som möjligt för sina kunder. Alla förpliktelser som exempelvis garantier, reklamationer, returer, trygghetsavtal och presentkort övertas av Komplett.se.

– Våra medarbetare i inWarehouse.se innehar mycket bra och viktig kompetens som vi har stor nytta av vidare efter fusionen. Alla medarbetare i inWarehouse.se erbjuds att fortsätta i liknande roller på Komplett.se, säger Patrik Settlin.

Förutom de nämnda nätbutikerna äger koncernen numera även Webhallen. En affär som inleddes i våras men som under sommaren granskades av konkurrensverket. I augusti meddelade konkurrensverket dock att man efter en så kallad fördjupad utredning, inte hade några synpunkter på Kompletts förvärv av Webhallen.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta