Annons

Nytt namn och ny design ska ta kunderna med storm

Nytt namn och ny design ska ta kunderna med storm

2014-06-30 11:54

Köksbutiken Lykka byter namn till KitchenTime, ett namn som bättre ska spegla företagets verksamhet. Samtidigt lanserar man en ny webbshop med en mer modern design. Något man hoppas ska hjälpa till med en fortsatt ökad tillväxt.

Nätbutiken Lykka.se grundades 2010 av Anton Malmberg och Joel Falck. I höstas tog man in riskkapital och i samma veva gick man multikanal med en fysisk butik i Uppsala. Nu fortsätter man satsningen med att byta namn.

Namnbytet till KitchenTime är framförallt ett förtydligande av företagsidén och målet är att kunna erbjuda marknadens mest välsorterade utbud av köksprodukter.
− Att byta namn till KitchenTime är en viktig del i att förbättra kommunikationen till våra kunder och ett sätt för oss att tydliggöra vårt erbjudande, säger Joel Falck, grundare och vd på KitchenTime.

Skala upp verksamheten

Man passar samtidigt på att ge nätbutiken ett skönhetslyft och en modern design. Den nya sajten är responsiv och ska göra det betydligt enklare för kunden att orientera sig med ett mer överskådligt produktutbud.

Butiken är byggd på enfernos molnbaserade e-handelslösning STORM och den underliggande tekniken ska ge helt nya möjligheter att skala upp verksamheten. Bland annat effektiviseras hanteringen av sortimentet. Integrationer med leverantörer samt automatiserad prissättning är andra exempel på ny bakomliggande funktionalitet.
– Tack vare den nya e-handelsplattformen STORM och dess responsiva uppbyggnad kan vi också ge våra kunder en betydligt bättre användarupplevelse hemma vid datorn likaväl som med mobilen i sommarstugan, säger Joel Falck.
 
Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

Ny e-handel är född.

Annons
Annons
Landet som vill slippa globala regler i <nobr>e-handeln</nobr>

Landet som vill slippa globala regler i e-handeln

71 mot tre.

Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Kanske snart en standard?

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

748 000 anmälningar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

Ska sälja gamla produkter.

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Ersättaren hittad.

Valutakrisen: "Nettoeffekten för handeln är tyvärr dålig"

Svensk Handels chefsekonom varnar för följderna av den svaga valutan.

Annons
Annons
E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta