Raka vägen mot toppen

17 000 betalande kunder under första veckan du slår upp portarna till din nätbutik. Låter det som en våt dröm? Inte för de här grabbarna. När prenumerationstjänsten Dollar Shave Club lanserades registrerade sig 12 000 betalande medlemmar under de första 48 timmarna, en siffra som ökade till 17 000 under de första sju dagarna.

Prenumerationstjänsten Dollar Shave Club grundades redan 2011 av Michael Dubin och Mark Levin men det var inte förrän i mars 2012 som de lanserade butiken. Man gjorde det med en video, ”Our Blades Are F***ing Great”, som fick stort genomslag och på två dygn hade man redan samlat på sig 12 000 prenumeranter.

I videon som fick mer än 3 miljoner tittare på en dryg vecka garanterar Michael Dubin och Dollar Shave Club att man får rakhyvlar av hög kvalité levererade hela vägen hem till dörren en gång i månaden. Michael Dubin är lysande i rollen och rakhyvlarna verkar hålla lika hög kvalité, åtminstone om man ska tro några av de recensionerna vi har hittat på nätet.

Annons


Genomslagsfilmen för Dollar Shave Club

Dollar Shave Club erbjuder tre olika prenumerationsvarianter och rakhyvlar som börjar på 1 dollar upp till 9 dollar i månaden, deras rakhyvlar tillverkas i Kina och Korea.

Nyligen fick man även in extern finansiering på en nätt summa av en miljon dollar och man planerar nu att växa från ett företag med fem anställda till 15 innan årets slut. Dubin vill inte avslöja några exakta siffror men säger att man har tiotusentals och åter tiotusentals prenumeranter som betalar för deras produkter varje månad, varav 35 procent använder sig av den billigaste varianten.

Det finns också planer på att utöka sortimentet med raklödder, fuktgivande krämer och andra hudvårdsprodukter. Enligt Dubin finns även planer på att ge sig in på den kvinnliga delen av marknaden och mer personliga prenumerationsmöjligheter. Man tittar också på möjligheten att expandera verksamheten till England och Kanada.

 

Källa: forbes,
thenextweb

Annons