Annons

Skånska Byggvaror ökar både på och utanför nätet

Skånska Byggvaror ökar både på och utanför nätet

2014-05-13 10:21

Skånska Byggvaror växer så det knakar och byggvarujätten har fått en bra start på 2014. Mycket tack vare ett utökat produktutbud och två nya butiker i Stockholm och Göteborg. Samtidigt fortsätter e-handeln att slå nya rekord.

2013 var ett bra år för Skånska Byggvaror och 2014 har fortsatt i samma anda. Försäljningsmässigt är starten på året den starkaste någonsin för byggvaruföretaget.

Ett kraftigt ökat kundintresse, i flera kanaler, har bidragit till en omsättningsökning med hela 40 procent januari-april i Sverige, Norge och Finland. Samtidigt växer e-handeln med 50 procent jämfört med samma period 2013.
– Vi är ödmjukt stolta över starten på året och har våra kunder att tacka för vår utveckling. Bara med deras förtroende och intresse kan vi fortsätta utveckla företaget och våra produkter. Vi ser med energi fram emot att fortsätta hjälpa människor utveckla sina hem och skapa ännu större trivsel med våra produkter, säger Anders Johansson Eickhoff, 
VD Skånska Byggvaror.

Storsatsar på E-handel

I april öppnades två helt nya butiker i Barkarby Stockholm och Tagene Göteborg. Något som betyder att man nu har tre fysiska butiker och företaget planerar för fler i strategiska lägen de kommande åren.

Bredvid satsningen på fysiska kundmöten storsatsar man också på enklare och bättre kundmöten på nätet.
– Vi fortsätter att investera mycket i mobila kundmöten via datorer, telefoner och mobila enheter. Redan idag säljs majoriteten av våra varor via e-handel och vi ser en snabb ökning av köp via surfplattor och telefoner. Idag säljer vi över 60 procent av våra produkter via webben och andelen ökar hela tiden, med alltfler nöjda kunder som föredrar digital handel, säger Anders Johansson Eickhoff.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
<nobr>E-handlare</nobr> inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

E-handlare inom outdoor får poddveteraner som nya ägare

Acastgrundarna köper in sig.

Annons
Annons
Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Kemikalieskatten är på väg till modebranschen

Elektronikbranschen: "Obegripligt beslut".

Ecobyroots:

Ecobyroots: "Ska tiodubbla omsättningen i år"

Skulle bara vara en sidobusiness.

Privata Facebook-grupper utmanar <nobr>e-handeln</nobr>

Ny säljkanal: Privata Facebook-grupper utmanar e-handeln

Riktad försäljning till rätt målgrupp.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Annons
Annons
Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta