Annons

Social E-handelsplattform inleder samarbete med TV3

Social E-handelsplattform inleder samarbete med TV3

2014-03-12 11:54

Apprl är en ny plattform som vill koppla ihop modeinspiration och redaktionellt innehåll med e-handel. Nu inleder man ett samarbete med TV3 och programmet Top Model Sverige. Något som innebär att deltagarna kommer att att erbjuda sina favoritprodukter till försäljning via tjänsten.

Apprl är en social shoppingplattform som gör det möjligt för bloggare, onlinemedia och e-handlare att koppla ihop redaktionellt innehåll med köpbara produkter. Tjänsten lanserades sommaren 2013 och fungerar som ett mellanting mellan ett socialt nätverk och en e-handelssajt.

Tjänsten påminner en del om modeportalen Stylight och på några minuter ska man kunna skapa en egen e-shop och länka sina bilder och kollage till köp, och få nya följare på Apprl.com. Apprl skall ha ett stort utbud från nätbutiker som Aplace, Net-a-porter, Asos, Carin Wester, Minimarket och MQ.
– Siteägare och bloggare kan börja med e-handel utan att behöva ta hand om lager, distribution och betalningar. Man behöver inte ens en programmerare för att komma igång, säger Martin Landén, grundare av Apprl.

Nya möjligheter för TV-tittare

Nu har företaget inlett ett samarbete med TV3 och programmet Top Model Sverige. Det innebär att årets deltagare har skapat personliga "shoppar" på sina bloggar på tv3.se.

Via Apprl.com kan TV-tittare och fans shoppa deltagarnas outfits och favoritprodukter, samt följa deltagarnas shoppingtips och modeuppdateringar.
– Det här öppnar nya möjligheter för TV-tittare och Top Model Sveriges många fans, då de enkelt kan shoppa modellernas utvalda favoritprodukter samt plagg från programmet, säger Jessica Grunewald, onlinechef MTG TV.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Annons
Annons
Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

E-handlare i kritikstorm - sålde toalettskydd med religiösa motiv

Arga kunder uppmanade till bojkott.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Visade svarta siffror 2017 - nu är konkursen ett faktum

Ny konkurs i detaljhandeln.

15-årigt märke satsar på omni:

15-årigt märke satsar på omni: "Ser synergieffekter framför oss"

Siktar utanför Skandinavien.

Deras klockbutik ska sätta Norrland på <nobr>e-handelskartan</nobr>

Deras klockbutik ska sätta Norrland på e-handelskartan

"Är nog rätt patriotiska här uppe".

Annons
Annons
Vass <nobr>e-handel</nobr> skär upp portarna - skickar rakblad

Idag: Vass e-handel skär upp portarna - skickar rakblad

Prenumerationer blir hett igen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta