Annons

Social E-handelsplattform inleder samarbete med TV3

Social E-handelsplattform inleder samarbete med TV3

2014-03-12 11:54

Apprl är en ny plattform som vill koppla ihop modeinspiration och redaktionellt innehåll med e-handel. Nu inleder man ett samarbete med TV3 och programmet Top Model Sverige. Något som innebär att deltagarna kommer att att erbjuda sina favoritprodukter till försäljning via tjänsten.

Apprl är en social shoppingplattform som gör det möjligt för bloggare, onlinemedia och e-handlare att koppla ihop redaktionellt innehåll med köpbara produkter. Tjänsten lanserades sommaren 2013 och fungerar som ett mellanting mellan ett socialt nätverk och en e-handelssajt.

Tjänsten påminner en del om modeportalen Stylight och på några minuter ska man kunna skapa en egen e-shop och länka sina bilder och kollage till köp, och få nya följare på Apprl.com. Apprl skall ha ett stort utbud från nätbutiker som Aplace, Net-a-porter, Asos, Carin Wester, Minimarket och MQ.
– Siteägare och bloggare kan börja med e-handel utan att behöva ta hand om lager, distribution och betalningar. Man behöver inte ens en programmerare för att komma igång, säger Martin Landén, grundare av Apprl.

Nya möjligheter för TV-tittare

Nu har företaget inlett ett samarbete med TV3 och programmet Top Model Sverige. Det innebär att årets deltagare har skapat personliga "shoppar" på sina bloggar på tv3.se.

Via Apprl.com kan TV-tittare och fans shoppa deltagarnas outfits och favoritprodukter, samt följa deltagarnas shoppingtips och modeuppdateringar.
– Det här öppnar nya möjligheter för TV-tittare och Top Model Sveriges många fans, då de enkelt kan shoppa modellernas utvalda favoritprodukter samt plagg från programmet, säger Jessica Grunewald, onlinechef MTG TV.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Annons
Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta