Annons

Tillsammans ska Lyko och Bellbox växa i Norden

Tillsammans ska Lyko och Bellbox växa i Norden

2014-11-26 13:11

Lyko och Bellbox går samman i en satsning på den nordiska marknaden. Tillsammans väntas gruppen omsätta drygt 500 miljoner kronor och med Bellbox butiksnätverk, bestående av 30 helägda butiker i Sverige och Norge, samt Lykos välbesökta e-handel, vill man bli en ledande multikanalhandlare inom skönhetsprodukter.

Lyko.se är ett av Sveriges ledande e-handelsbolag inom hårvård och skönhet, med ett produktutbud som innefattar över 20 000 artiklar från närmare 500 varumärken. Bolaget grundades 2003 och har idag över en halv miljon registrerade kunder.

Nu går man samman med Bellbox, en butiksåterförsäljare av salongsexklusiva hårvårdsprodukter som har ett 30-tal butiker med salonger i Sverige och Norge med butikssäljare och frisörer.
– Lyko och Bellbox har individuellt varit pionjärer och ledare inom den svenska hårvårds- och skönhetsbranschen. Tillsammans skapar vi nu en fantastisk möjlighet att förbättra vårt kunderbjudande ytterligare, både i fysisk butik och online, säger Rickard Lyko, VD för Lyko.

Helintegrerad konsumentupplevelse

Den kombinerade gruppen förväntas omsätta närmare 500 miljoner kronor och med sammanslagningen planerar man att göra en multikanalssatsning på den nordiska marknaden.

Vid årsskiftet skall det nya gemensamma namnet vara klart. Då kommer ledning också att presentera hur det utökade totala utbudet ska presenteras för kund i de fysiska butikerna.
– Samgåendet möjliggör en spännande och helintegrerad konsumentupplevelse, där vi nu har möjlighet att tillhandahålla kundservice i världsklass, oavsett inköpskanal. Vårt arbete intensifieras nu för att vidareutveckla erbjudandet till såväl kunder och personal som samarbetspartners, säger Håkan Håkansson, VD för Bellbox.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons
Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Kräver ett visst belopp.

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Annons
Annons
Kedjan avbryter rekonstruktion:

Kedjan avbryter rekonstruktion: "Det går inte längre"

E-handelsdrömmen gick i kras.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta