Annons

Tillsammans ska Lyko och Bellbox växa i Norden

Tillsammans ska Lyko och Bellbox växa i Norden

2014-11-26 13:11

Lyko och Bellbox går samman i en satsning på den nordiska marknaden. Tillsammans väntas gruppen omsätta drygt 500 miljoner kronor och med Bellbox butiksnätverk, bestående av 30 helägda butiker i Sverige och Norge, samt Lykos välbesökta e-handel, vill man bli en ledande multikanalhandlare inom skönhetsprodukter.

Lyko.se är ett av Sveriges ledande e-handelsbolag inom hårvård och skönhet, med ett produktutbud som innefattar över 20 000 artiklar från närmare 500 varumärken. Bolaget grundades 2003 och har idag över en halv miljon registrerade kunder.

Nu går man samman med Bellbox, en butiksåterförsäljare av salongsexklusiva hårvårdsprodukter som har ett 30-tal butiker med salonger i Sverige och Norge med butikssäljare och frisörer.
– Lyko och Bellbox har individuellt varit pionjärer och ledare inom den svenska hårvårds- och skönhetsbranschen. Tillsammans skapar vi nu en fantastisk möjlighet att förbättra vårt kunderbjudande ytterligare, både i fysisk butik och online, säger Rickard Lyko, VD för Lyko.

Helintegrerad konsumentupplevelse

Den kombinerade gruppen förväntas omsätta närmare 500 miljoner kronor och med sammanslagningen planerar man att göra en multikanalssatsning på den nordiska marknaden.

Vid årsskiftet skall det nya gemensamma namnet vara klart. Då kommer ledning också att presentera hur det utökade totala utbudet ska presenteras för kund i de fysiska butikerna.
– Samgåendet möjliggör en spännande och helintegrerad konsumentupplevelse, där vi nu har möjlighet att tillhandahålla kundservice i världsklass, oavsett inköpskanal. Vårt arbete intensifieras nu för att vidareutveckla erbjudandet till såväl kunder och personal som samarbetspartners, säger Håkan Håkansson, VD för Bellbox.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

Norska varumärken krigar mot prisjämförelsesajter

"Synd att butikerna hamnar i kläm".

Annons
Annons
Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Etsy förvärvar marknadsplats för 2,6 miljarder

Allt fortsätter som förr, men vd:n får gå.

Sellpy omsatte över 100 miljoner -

Sellpy omsatte över 100 miljoner - "Jobbar på alla fronter"

Rött resultat - "Satsar hellre på tillväxt".

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Sålde piratkopior - på kosttillskott

Amazon drabbade av piratföretag.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

E-handlaren Fåglasång om nya knep i en hård bransch

"Det har varit ett tufft år".

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

E-handelsjätten planerar två robotlager på 130 000 kvm

Människor och robotar i harmoni?

Prisjakt satsar på Danmark:

Prisjakt satsar på Danmark: "Ser stor tillväxtpotential"

Finns nu i hela Norden.

Annons
Annons
Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Grannens nätmatjätte omsatte en miljard i fjol

Växte med över 100 miljoner.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta