Ännu ett varumärke satsar online i egen regi

Calvin Klein har inlett en global e-handelsexpansion och säljer nu via egen nätbutik på 14 europeiska marknader. Under nästa år tar man sikte på Asien och 2016 ska modeföretaget ha försäljning via egen e-handel i fler än 20 länder.

Att varumärken satsar online i egen regi blir allt vanligare. Nu meddelar Calvin Klein att även de satsar på en global e-handel. Förutom en nylansering av den amerikanska flaggskeppsbutiken har man nu lanserat sajter på 14 olika europeiska marknader.

Bland dessa finns Sverige, Österrike, Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Tyskland, Italien, Irland, Luxemburg, Nederländerna, Polen, Spanien och Storbritannien. Sajterna är anpassade efter respektive marknad men med ett enhetligt utseende och ska ha ett produktutbud som är anpassat efter varje land.

Annons
Annons

– Lanseringen är effektfull, både när det gäller geografisk omfattning och nivån av anpassning. Det återspeglar vårt åtagande att stärka Calvin Kleins varumärkesidentitet över hela världen, samtidigt som det skapar en personlig shoppingupplevelse inom varje enskild marknad, säger Steve Shiffman, koncernchef för Calvin Klein.

Brasilien på gång

Med tanke på den mobila handelns framfart har man satsat på både stationära och mobila sajter och de kommer att innehålla ett sortiment från samtliga av företagets olika produkter. Som till exempel Calvin Klein Jeans och Calvin Klein Underwear, Calvin Klein fragrances, Calvin Klein Performance och Calvin Klein Home.

Förutom lanseringen i Europa har man även inlett en satsning i Brasilien och i början av 2015 är det dags att ta sikte på den asiatiska marknaden. Målet är att Calvin Klein ska bedriva e-handel i egen regi i fler än 20 länder i slutet av 2016.

 

Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!