I dag: 120 kontakter i 7 länder när Chiquelle lanserade chatt

Chiquelle testar att chatta med kunderna som ett steg i att ge kunderna snabbare service.

När Ehandel.se testade ett urval av e-handlarnas livechattar tidigare i år stod det snabbt klart att live inte alltid betyder att det finns någon där när man vill chatta. Men att ha direktkontakt med sina kunder har förstås sina fördelar.

För Chiquelle, som sedan starten skött mycket av sin kundservice via Instagram och mail, är det just snabbheten i livechattarna som lockar. I dag lanserade företaget livechattar på ett antal av sina marknader.

Annons
Annons

"Kan bli tio gånger bättre"

Och satsningen verkar hittills ha fallit väl ut. Några timmar in på dagen hade 120 chattare från sju länder kontaktat Chiquelle via fyra av företagets sidor. De flesta har enligt VD:n Pouya Boland undrat när plagg som sålts ut kommer att finnas i lager igen och när nya produkter ska lanseras.

- Vi är glada över utfallet eftersom det här visar att våra unika produkter är så populära att kunderna vill veta de exakta datumen för när varor släpps även om man kan skriva upp sig på att få notiser, säger Pouya Boland.

Om Chiquelles chatfunktion fortsätter att vara populär kommer e-handlaren att rulla ut kontaktmodellen till alla sina marknader, däribland Sverige. Ambitionen är att göra servicen till kunderna snabbare och mer effektiv.

- Kundservice handlar inte längre om att bara svara på mail, det är extremt viktigt att ge så snabb service som möjligt. Titta bara hur långt amerikanerna har kommit när det gäller att ge bra kundservice. Sättet vi behandlar kunder på i Europa kan bli tio gånger bättre, säger Pouya Boland.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!