3D-företaget får stor kund till sin e-handelstjänst

"Simulering direkt i webbläsaren".

I mitten av förra året kunde vi rapportera om ett nytt företag 3ngage, som hade tagit fasta vid nya forskningsresultat. Studien visade att 3D i e-handeln faktiskt fungerade. Företaget jobbar med 3D-visualiseringar för nätbutiker och nu rapporterar 3ngage att de har fått en stor och anrik kund.

LÄS ÄVEN: Forskningsresultat visar att 3D i e-handeln fungerar

Annons
Annons

Husqvarna har nämligen valt 3ngage för att, på nätet, visualisera företagets robotgräsklippare. Tillsammans har man skapat "interaktiva produktupplevelser", som nu ska testas på ett antal marknader. Bland annat så visualiseras det steg för steg hur man kan byta gräsklipparknivarna.

- Det handlar om att öka kundnyttan genom att låta kunden på ett enkelt och lättillgängligt sätt testa produkten i en simulering direkt i webbläsaren, säger Thomas Krotkiewski, skapare av 3ngage, i ett pressmeddelande.

"Ambitionen är att lansera globalt"

3D-visualiseringarna, som kunderna kan interagera med, ska inte bara användas på nätet utan även på digitala touchskärmar i butik.

- Husqvarna börjar nu med att testa de interaktiva produktupplevelserna på ett antal internationella marknader med ambitionen att lansera dem globalt när det finns tillräckligt med underlag för att bekräfta nyttan för kunden, meddelar 3ngage.

Visualiseringarna ska vända sig till båda befintliga ägare av produkterna samtidigt som de sägs hjälpa potentiella köpare på nätet, genom att ge en djupare förståelse för hur produkterna fungerar. Den interaktiva kundupplevelsen går att se här.

- Vi har stora förväntningar på det här testet och vårt fortsatta samarbete med Husqvarna, säger Thomas Krotkiewski.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!