Våra fantastiska talare 2025

Håkan Löfgren

Industry Manager, Retail, Google

Håkan Löfgren har drygt 20 års erfarenhet inom marknadsföring och media. Som Industry Manager i Googles retail-team arbetar han med tillväxt- och transformationsprojekt i nära samarbete med flera av Sveriges ledande retailers.

Gustav Hernebrant

Head of Marketing & Media, Clas Ohlson

Gustav är marknadschef på Clas Ohlson, där han har en central roll i att driva företagets tillväxt genom varumärkes- och mediestrategi. Med över 15 års erfarenhet inom marknadsföring, media och omni-kanalshandel fokuserar han på att skapa tillväxt och stärka Clas Ohlsons position på marknaden genom datadrivna och kundfokuserade strategier.

Matilda Hatt

Head of Strategic Seller Services, Amazon

Efter att ha börjat som chef för teamet som rekryterar nya säljare, har hon genom innovativa lösningar och framgångsrika resultat avancerat till sin nuvarande nordiska ledarroll. Utanför arbetet ägnar hon sig åt löpning, skidåkning och kulinariska upplevelser.

Jakob Kristoffersen

Director of Fair Use, Boozt

Jakob Kristoffersen är entreprenör och chef på Boozt, känd för att ha utvecklat Boozt Claim Intelligence – ett AI-drivet verktyg som minskar produktreturer genom datadrivna insikter. Med tio års erfarenhet och ett starkt driv leder Jakob nu Boozts Fair Use-initiativ och levererar alltid insiktsfulla och framåtblickande presentationer.

Ella Stemme

VD & grundare, SmartaSaker

Ella Stemme är VD och grundare av SmartaSaker. Sedan starten 2006 har företaget bevarat kärnan i sitt erbjudande, samtidigt som omvärlden och förutsättningarna förändrats i snabb takt. Idag brinner Ella för att förena det personliga och mänskliga med den digitala utvecklingen – för både medarbetare, kunder och sortiment.

Fredrik Norberg

VD, CDON

Fredrik är medgrundare av marknadsplatsen Fyndiq och sedan uppköpet av CDON är han VD för CDON group som äger båda marknadsplatserna.

Emma Danielsson

SVP Digital Sales & Marketing, KICKS

Emma har över 20 års erfarenhet av att leda digitala satsningar med starkt fokus på försäljning, konvertering och kommersiell tillväxt. Idag är Emma SVP för Digital Sales på KICKS, där hon ansvarar för den digitala försäljningen och driver tillväxt genom en datadriven och kundcentrerad strategi.

Joel Löwenberg

VD, Gymkompaniet

Joel äger Gymkompaniet som säljer gymutrustning i Sverige, Danmark och Finland. Bolaget har vuxit lönsamt under de senaste tio åren, och du kan följa deras resa via Linkedin där Joel ofta delar med sig av de beslut de tar på vägen.

Andreas Koschnike

CEO/Advisor Solutions & Strategy, ACCEXE

På Stora Ehandelsdagen ska Andreas dela med sig av sina insikter, med ett särskilt fokus på hållbara och cirkulära affärsmodeller – ett område han specialiserat sig på.

Sara Hane

Head of Customer Analytics & Digital Experience, Clas Ohlson

Sara Hane har idag rollen som Head of Customer Analytics & Digital Experience på Clas Ohlson. Med tidigare erfarenhet från SAS och Klarna där hon arbetade med kundanalys och lojalitetsprogram, fokuserar hon idag på att utveckla och förbättra den digitala kundupplevelsen som en del av bolagets omnikanalsresa.

Tom Flumé

VD & Grundare, Moss & Noor

Han blev känd för en bredare publik när han vann The Apprentice Sverige på TV4, och genom podcasten Tvålkungen från 2021.

Idag är Tom en uppskattad debattör och skribent inom e-handel och entreprenörskap, både i Sverige och internationellt. 

Karin Rehnberg

VD och medgrundare, Revive Retail

Nyligen medverkade hon i Draknästet, där Revive Retail fångade intresset hos fyra av drakarna. Med sin strategiska blick och passion för hållbarhet skapar Karin nya möjligheter för företag att omfamna pre-loved och en mer cirkulär framtid inom handeln.

Jenny Rydhström

VD & Grundare, Gents

Jenny är VD och grundare för Gents.se och har under bolagets resa varit med om både tillväxt, stagnation, olönsamhet, lönsamhet, makroekonomiska medvindar och motvindar.

Oscar Rundqvist

Co-founder & CEO, eComID

eComID var nyligen med på Fast Company’s lista av världens mest innovativa bolag. Oscar ledde tidigare den digitala kundupplevelsen på H&M globalt.

Jimmy Heibert

VD, Plick

Med bakgrund som civilingenjör och mer än tio års erfarenhet som aktiv ängelinvesterare inom tech, förenar han teknisk expertis med entreprenörskap och ett starkt engagemang för cirkulär ekonomi.

Axel Lindgren

Co-Founder, Mats&Axel

Axel Lindgren från Shelfless Sverige, är även känd som ena halvan av powerduon "Mats&Axel". De har tillsammans talat på scener över hela världen och är flitigt anlitade föreläsare, moderatorer och inspiratörer och återkommande krönikörer för branschtidningar.

Mats Fischerström

Co-Founder, Mats&Axel

Mats Fischerström är COO på Zhipster och även känd som ena halvan av powerduon "Mats&Axel" De har tillsammans talat på scener över hela världen och är flitigt anlitade föreläsare, moderatorer och inspiratörer och återkommande krönikörer för branschtidningar.

Magnus Wrangell

Co-Founder, Odins.ai

Magnus Wrangell Ruud är ekonom och statistiker som började sin karriär på Google innan han var med och grundade den digitala byrån Proletar, med kontor i Oslo och Stockholm. Byrån förvärvades senare av The North Alliance och blev NoA Connect.

Idag är han medgrundare av Odins.ai, där han hjälper företag att maximera effekten av sina marknadsföringsbudgetar genom modern försäljningsmodellering.

Simon Gustafson

CEO, Adtraction

Simon Gustafson är VD och medgrundare av Adtraction Group AB, marknadsledare i Norden inom partner marketing. Med lång erfarenhet av digital marknadsföring har han följt branschens stora skiften – från sökmotorernas framväxt till sociala medier och nu AI – och drivs av att förstå och bidra till att forma nästa utvecklingssteg.

Thomas Svensson

E-commerce Expert, Svea - Payments

Thomas är E-commerce Expert och Partner Manager på Svea, med över tio års erfarenhet i branschen. Han brinner för att skapa starka, strategiska samarbeten och har ett globalt perspektiv på de utmaningar och möjligheter som finns inom den ständigt föränderliga detaljhandeln och betalningslandskapet.

Eugene Plug

Regional Head of Ecommerce, Allianz Trade

Eugene Plug är Regional Head of Ecommerce på Allianz Trade, med ansvar för den nordeuropeiska regionen. Han har över 25 års erfarenhet inom B2B-kreditförsäkring. Sedan 2022 har han haft en central roll i utvecklingen av Allianz Trade Pay, betalmetoden för B2B vid köp i butik eller i din nätbutik.

Therese Lyander

Country Manager Nordics & Benelux, Ninyes Inc

Therese Lyander är Norden- & Beneluxchef på Ninyes Inc – Nordens ledande Resale-as-a-Service som samarbetar med 50+ varumärken. Ninyes hjälper modevarumärken att skapa lönsamma cirkulära affärer och har expanderat internationellt sedan 2022, med Therese i spetsen för den nordiska tillväxten.

Martin Kamphav

CRO, Inretrn

Martin är CRO på Inretrn. Med över 20 års erfarenhet inom retail och e-commerce bolag har han de senaste åren arbetat med olika SaaS-lösningar för mer lönsam och effektiv e-commerce.

Izabella Borowska

Redaktör, Ehandel.se

Izabella Borowska är redaktör på Ehandel.se, där hon sedan 2018 bevakar och skriver om nyheter, trender och viktiga händelser i den svenska e-handelsbranschen. Parallellt med sitt redaktionella arbete är hon även innehållsansvarig för Ehandel.se:s större event i Sverige. Hennes fokus ligger på att skapa relevanta mötesplatser där branschen kan utbyta kunskap och erfarenheter.

David Hägg

Head of Product & Tech, Walley

David Hägg, Head of Product & Tech på Walley, ansvar för produktutvecklingen på en av Nordens största betalplattformar. Med erfarenhet av att bygga skalbara produkter och driva innovation i gränslandet mellan tech och affär bidrar han med värdefulla insikter och framtidsspaningar kring AI och agentic commerce.

Jascha Trygg

Head of Digital, Reaktion

Jascha Trygg har 20 års erfarenhet i modebranschen, med fokus på digital transformation och digitala marknadsplatser. Som Head of Digital på reklambyrån Reaktion leder han arbetet med att skapa affärsdrivande digitala lösningar som hjälper varumärken att växa  i en allt mer datadriven värld.

Mattias Nyman

VD, Flygresor.se

Mattias Nyman är VD på Flygresor.se sedan 11 år och har en bakgrund inom teknik och ekonomi inom media och teknikbolag.

Mikael Bogg

VD, RelaxAd.com

Mikael Bogg är vd och medgrundare till RelaxAd.com - ett system för att köpa, styra och hantera digital annonsering. Han har över 20 års erfarenhet av digital affärsutveckling, marknadschef och annonsör på bolag som Handelsbanken, Schibsted, Lendo och Unibet.

Jennie Edvardsson

Marknad-och Partneransvarig, Nyehandel Sverige

Som marknads- och partneransvarig på Nyehandel innebär rollen att utveckla strategiska relationer och stärka företagets position på marknaden. Fokus ligger på att skapa värde för kunder och partners, driva tillväxt samt bidra till innovativa lösningar inom e-handelsbranschen.

Mikael Dalholm

VD och grundare, Nyehandel Sverige

Mikael Dalholm har över 20 års erfarenhet av att utveckla e-handelsplattformar och är idag VD och grundare för Nyehandel Sverige AB. Med en stark passion för e-handel och djup teknisk expertis har han skapat en plattform som hanterar hela flödet för en e-handlare, från inköp till leverans.

Geirr Lødemel Tvedt

CEO, Odins.ai

Geirr Lødemel Tvedt är VD för Odins.ai, en plattform som använder artificiell intelligens för att modellera effekten av marknadsföring. Han kombinerar teknisk förståelse med kommersiell insikt och erfarenhet från många branscher, och har bland annat varit VD för mediebyrån NoA Connect tidigare.

Rune Syvrud Sandaaker

COO & Co-foudner, Odins.ai

Rune Syvrud Sandaaker är COO och en av grundarna av Odins.ai. Han började sin karriär på Google, innan han var med och startade konsultbolaget Proletar som senare såldes till The North Alliance (NoA), nu NoA Connect. Under hela sin karriär har han hjälpt företag att få ut så mycket som möjligt av sina marknadsbudgetar, och idag arbetar han med kunder och produktutveckling för att hjälpa dem att uppnå just det genom verktyget från Odins.ai.