B2B-framgången börjar med fågel, fisk och mittemellan

Ser ut att dubbla i år igen.

Nyligen kunde vi berätta om B2B-handeln Outofhome.se, som omsätter nära 50 miljoner kronor via sin nätbutik.

LÄS ÄVEN: E-handlare inom B2B når 50 miljoner - outsourcar lagret

Annons

E-handelsföretaget satsar på att förse bland annat restauranger med allt vad de kan tänkas behöva.

- Outofhome.se är en leverantörsdriven e-handelsgrossist. Man kan säga att vi gör allt vi kan för att göra vägen mellan producent och slutkund så kort som möjligt. Vi har ingen massiv säljkår utan förlitar oss på de säljare som producenten redan har på marknaden. Administrativ personal har ersatts med smarta IT-lösningar. Det gör att vi kan fokusera på vårt verkliga uppdrag; Att distribuera varor från A till B, utan onödiga kostnader däremellan, förklarar företaget.

Det ska vara snart tre år sedan Outofhome.se drog igång på riktigt och tillväxten har alltså varit snabb. Hittills har dock e-handlaren haft en lucka i verksamheten som foodservice-företag, nämligen kyl- och frysvaror. Detta är något man började med att lösa i våras.

- Under våren smygstartade vi med glass från Barebells & NOCCO för att testa fryskedjan och det har fallit mycket väl ut. Många pallar proteinglass har hittat hem i varma magar under den fina sommaren, skriver Outofhome-teamet i ett pressmeddelande.

"Vi ser inget slut på tillväxtkurvan"

Arbetet har sedan fortsatt och man har nu expanderat med vad företaget kallar “fågel, fisk och mittemellan”.

- Under sommaren har vi jobbat som dårar med att skriva produkttexter, fixa bilder och förbereda butiken på det nya sortimentet. Vi kommer de närmaste veckorna att presentera många nyheter i de olika produktkategorierna. Först ut har vi Feldts Fisk, Guldfågeln, Ahlströms Factory, Tulip och Findus.

Gällande tillväxten så ska det luta åt en dubbling av omsättningen i år igen.

- Varje vecka ansluter sig fler varumärkes-leverantörer till Outofhome.se och än så länge ser vi inget slut på tillväxtkurvan. Målsättningen har varit att dubbla varje år och än så länge håller den trenden i sig, säger Jacob Hillestad, marknadschef på Outofhome.

Annons

Annons