Boozt andas ut efter BF – 70 000 order skickades på lördagen

Resten skickas i dag.

Black Friday blev en riktig framgångssaga för e-handelsföretaget Boozt.com. Företaget skriver i ett pressmeddelande att dagen medförde högt ställda förväntningar, men att allt från tekniken till kundtjänsten var av “högsta kvalitet”.

- Med ett väl sammansatt varulager inför Black Friday, hade vi ett starkt erbjudande med relevanta varor både till våra existerande kunder liksom till de mer än 35 000 nya kunder som vi välkomnade under Black Friday och "Black Friday early access" på torsdagen, säger Boozts vd Hermann Haraldsson i ett pressmeddelande.

Annons
Annons

Black Friday-helgen inleddes dock lite snopet för Boozts del. Företaget råkade ut för en teknisk miss, som under torsdagen ledde till en del extraarbete.

LÄS ÄVEN: Tekniskt fel höjde priset - nu får Boozt betala tillbaka

"Är glad över genomförandet"

När det väl var avklarat såg det dock ljusare ut för e-handlaren, som ska ha packat och skickat 70 000 Black Friday-beställningar under lördagen. Resterande order kommer att skickas i dag.

- Jag är glad över genomförandet av Black Friday, då vi än en gång visar på organisationens förmåga att anta utmaningen att fortsätta leverera på ständigt ökande förväntningar. Med en Net Promoter Score runt 70 under Black Friday kan jag se att även våra kunder är nöjda, vilket bådar gott för bolagets fortsatta tillväxt, säger Hermann Haraldsson.

Boozts Black Friday-rea pågick till och med söndagen. I dag inleder företaget istället sin Cyber Monday-kampanj, som enligt uppgift innebär rabatter på upp till 60 procent.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!