CDON utökar sortimentet med Nelly och Heppo

CDON.com har breddat produktkategorierna ytterligare och lanserat koncernens modesegment på sajten. Kläder, skor och accessoarer från Nelly.com och Heppo.com finns nu tillgängliga för CDONs kunder.

Nu är det dags för CDON Groups butiker Nelly.com och Heppo.com att flytta in hos CDON. Integrationen av de tre nätbutikerna och deras sortiment kommer att pågå under de kommande månaderna. Under 2013 hoppas man kunna presentera ett fullt sortiment av produkter på CDON.com.


– Vi är mycket nöjda med att vi nu kan erbjuda CDON.coms kunder ett sortiment av moderelaterade produkter för dam, herr och barn från våra butiker Nelly.com samt Heppo.com. Samarbetet kombinerar styrkorna från de tre e-handlarna för att ge kunderna den bästa köpupplevelsen, säger Paul Fischbein, VD och koncernchef för CDON Group.

Annons
Annons

Vill stärka sin position i Norden

CDON börjar allt mer likna ett nordiskt Amazon och man har under året flyttat in allt fler av koncernens butiker under ett och samma tak. Bland annat leksaker från Lekmer.se och vitvaror från Tretti.se. Men man har också satsat på hemelektronik, samt sport och fritidsprodukter.

När man nu lyfter in Nellys och Heppos sortiment vill CDON.com ytterligare stärka sin position som Nordens ledande Internetvaruhus, samtidigt som Nelly.com och Heppo.com når ut till nya e-handelskunder i hela Norden.

– Vår strategi är att befästa CDON.com som Nordens ledande internetvaruhus. Genom att bredda utbudet stärks kunderbjudandet ytterligare, samtidigt som vi skapar förutsättningar för övriga gruppbolag att kapitalisera på CDON.coms ledande marknadsposition och höga trafikvolymer i Norden, säger Paul Fischbein.

Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!