Cashback-sajten Refunder lanseras på bred front

Nu är en bred lansering av cashback-sajten Refunder i full gång. Sajten som delvis ägs av Bonnier inledde nyligen en lanseringskampanj i tv, print och online i flera Bonnier-ägda kanaler. Ett av målen med kampanjen är att avdramatisera cashback-fenomenet.

Refunder.se smyglanserades i oktober 2013 och i början av mars berättade vi om att Bonniers investmentbolag, Bonnier Growth Media, valt att investera i företaget. Bonnier köpte då en tredjedel av bolaget och planerna med investeringen var att sajten skulle gå ut brett.

I början av april drog Refunder också igång en riksomfattande TV-kampanj, något som även kompletteras med olika kampanjer på nätet och i print. Hittills har cirka 220 e-handlare anslutit sig och varje dag blir företaget kontaktad av nya e-handlare som vill ansluta sig.

Annons
Annons

– Vi har mycket ambitiösa mål när det gäller antalet anslutna och aktiva medlemmar. Redan nu kan vi se att antalet köp som genomförs via Refunder.se ökar stadigt och på höga nivåer, säger Fredrik Ohlsson som är VD och grundare.

Tillgång till Bonniers kanaler

Med Bonnier som delägare får Refunder tillgång till en rad kanaler för att marknadsföra sajten för den breda massan, och kampanjen har nu börjat rulla i flera Bonnier-ägda produkter. Som till exempel TV4, TV12, Sjuan, Amelia, Sköna Hem och i flera av Bonnier Tidskrifters digitala kanaler.

– För mig var det viktigt att filmerna och de övriga kanalerna vi använder, avdramatiserar cashbackfenomenet och lyfter fram hur självklart det är att använda Refunder.se innan sitt köp, säger Victor Dahlberg.

Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!