Cerveras nya E-handel ska knyta samman kanalerna

Butikskedjan Cervera storsatsar online med en ny e-handelssajt som ska lanseras i höst.

Tidigare i våras stod det klart att investeringsfonden Accent Equity köper Cervera av ICA Gruppen. Nu planerar inredningskedjan en storsatsning på nätet med en ny och modern e-handelsplats.

Den nya sajten ska lanseras under hösten och tanken är att e-handeln på ett naturligt sätt ska samverka med det befintliga butiksnätet.

Annons
Annons

– E-handelskanalen har inte samma fysiska begränsningar som våra butiker, och här kan vi erbjuda ett fullsortiment för kunder i hela landet. Vår målsättning är att få nöjdare kunder och även nå nya målgrupper, säger Marcus Barnden, e-handelsansvarig på Cervera.

Långsiktig strategi

Cerverakedjan har i dagsläget 70 butiker och omsatte under 2014 cirka 930 miljoner kronor i konsumentledet. Butikernas sortiment består idag av drygt 6000 artiklar och för att få till en fungerande lösning har Cervera valt att använda sig av e-handelslösningen STORM från enferno.

– För att nå framgång behöver Cervera stärka upp sina processer och arbetsflöden, samt jobba fram en långsiktig strategi för sortimentsbreddning online, säger Michael Hallberg, Senior Partner på enferno.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!