Den digitala anslagstavlan omvandlas till E-handel

Business Insider lyfte igår en ny tjänst som de kallar den hittils bästa lösningen för att göra Pinterest mer likt en e-handel. Vi vet redan att Pinterest levererar mycket försäljning för vissa branscher, men frågan är hur man kan förädla köpupplevelsen.

Den nya tjänsten som försöker sig på detta heter Pinshoppr och startades i en inkubator i Toronto, Canada. Vad Pinshoppr gör är att den plockar ut alla högt rankade pinnar på Pinterest och sedan sorterar den ut de som leder till en legitim nätbutik. De hämtar sedan detaljer som pris och produkttext, ifrån nätbutiken, och presenterar dessa direkt hos Pinshoppr.

Pinshoppr ser ut som Pinterest men alla pins går att "shoppa" och har ett pris. Det går även att sortera på pris, färg, varumärke och olika nätbutiker. Det är helt enkelt Pinterest fast mer e-handel och mindre roliga bilder.

Annons
Annons

Det första som slår en är givetvis att Pinterest kan sno detta rakt av, men detta verkar inte vara något som skaparna är rädda för:

"Pinterest kan göra något liknande, men jag kan tänka mig att de är utomordentligt upptagna med annat", säger VD:n Sanjay Arora. "Jag är säker på att e-handel är på deras horisont men kanske kommer detta att hjälpa dem. Trafiken är en vinst för återförsäljarna, en vinst för oss, och en vinst för Pinterest."

Den nya tjänsten har slagorden "Pinshoppr är där ögongodis möter e-handel" och det är vad tjänsten erbjuder idagsläget. En förädlad digital katalog formad av de populäraste pinnarna på Pinterest. Vill ni själva kolla in Pinshoppr finner ni tjänsten här.

 

Källa: businessinsider

Relaterade nyheter:
En digital anslagstavla E-handlare bör känna till

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!