Digital loppmarknad växer så att det knakar

Citiboard.se är ännu en köp- och säljplattform som nu utmanar Blocket. Något man lyckats väl med enligt sajten själva och några månader efter lansering ska man redan ha slagit Blocket i flera distrikt och städer i Sverige.

OnTheFlea, Osom, Vintigo, NyBytt och Jumblets är några Blocket-utmanare vi skrivit om och nu kommer ytterligare en. Citiboard.se är en ny köp- och säljplattform och på sex månader ska man ha lockat nästan 100 000 medlemmar som köper och säljer dagligen.

Att lägga in annonser är gratis och man ska inte heller kräva några komplicerade registreringar eller långt väntande innan annonserna blir synliga på plattformen. Enligt företagets VD, Daniel Tidebrink, säljs över 20 procent av produkterna redan samma dag.

Annons
Annons

För tillfället har man drygt 60 000 produkter till salu och varje dag ansluter sig runt 1 000 nya medlemmar. De mest populära produkterna är inom mode, möbler/heminredning och barnprodukter där Citiboard redan ska ha slagit Blocket i flera län och städer.

– Vi ser ett jättebehov för den här typen av tjänst på marknanden. Blocket handlar ju till stor del om fordon och vi erbjuder därför en tjänst för det vi kallar "höghastighetsprodukter", säger Daniel Tidebrink

Kopplat till Facebook

Citiboard beskriver sig själv som en nätloppis som är kopplad till ditt Facebook-konto och ska på så vis ska ge användarna en större säkerhet med en spännande “communitykänsla”.Daniel Tidebrink

– Användarna gillar det för att det ger tillgång till den enorma Facebook-publiken utan att det lämnar några som helst spår till dina vänner eller bekanta att du använder Citiboard. Det är fullständig anonymitet, säger Daniel Tidebrink.

Förutom en webbsida erbjuder man dessutom en app för både iOS och Android och enligt Daniel Tidebrink är det interaktionerna mellan användarna, och att man är en form av digital loppmarknad som varit framgångsreceptet.

– Vi lever helt enkelt i en tid där allt ska vara smidigt och helst gå så snabbt som möjligt, och med tanke på hur många svenskar som redan använder Citiboard utan att vi ens börjat med traditionell marknadsföring har vi med all säkerhet prickat helt rätt i det vi gör, säger Daniel Tidebrink.

Källa: Press

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!