E-handelsbyrån Grebban når 12 miljoner – växte med 65%

Omsättningen rusade när e-handeln hamnade i fokus.

Efter att ha arbetat med e-handelsföretag som Cykelkraft, Maskinklippet, Man of a Kind och Flattered, kunde e-handelsbyrån Grebban konstatera att 2017 blev ett år med rejäl tillväxt. Företaget växte med 65 procent och nådde därmed en omsättning på 12 miljoner kronor.

LÄS ÄVEN: Grebban krokar arm med Storm

Annons

Enligt ett pressmeddelande från Grebban bygger framgångarna på bland annat ett strategibyte. Företaget har sedan starten gått från att vara en Skövdebaserad frilansverksamhet till att ha kontor i både Göteborg och Stockholm. Samtidigt har bolaget lagt om sitt fokus till att främst arbeta med retail och e-handel.

- Som många andra mindre byråer började vi med att göra allt möjligt, från att bygga kundunika affärssystem, avancerade webbapplikationer, wordpress-sajter och design i alla de former. Eftersom vi själva drivit e-handel och många kände till oss via min podcast "Ehandelspodden", föll det sig sedan naturligt att allt fler kunder från den målgruppen fick förtroende för oss, säger Grebbans vd Anton Johansson i en kommentar.

Tydligare fokus och större uppdrag

Grebban tar fortfarande designuppdrag inom andra segment än handel, men menar att det är inom just retail som företagets spetskompetens finns.

- Det har inte bara inneburit ett tydligare fokus, vi har också fått mycket större uppdrag. Vår marknadsposition har på kort tid blivit väldigt stark inom segmentet, vilket inte minst bevisas av de fantastiska kunderna som valt oss, säger Eric Martinsson, UX-chef.

Grebban har numera 21 anställda på sina två kontor, varav de flesta håller till i Göteborg. Byrån har inlett 2018 med uppdrag åt e-handlare som Royal Design Group, Icebug och L:a Bruket.

LÄS ÄVEN: Grebban rekryterar House of Dagmars e-handelschef

Annons