E-handelsexpert blir marknadsdirektör på Apoteket

Starkt onlinefokus i internrekrytering.

Apoteket AB meddelar idag att man rekryterat en ny marknadsdirektör. Den som får jobbet är Mikael Lenneryd, som idag är chef för företagets digitala kanaler.

- Apoteket är ett väldigt omtyckt företag med ett starkt varumärke. Allt fler kunder vill möta oss både på apotek och i digitala kanaler och jag ser fram emot att vara en del av företagsledningen när vi nu utökar satsningen för att kunna hjälpa ännu fler människor med läkemedel och hälsa även online, säger Mikael Lenneryd i ett pressmeddelande.

Annons

Oavsett var kunden är

Mikael Lenneryd har tidigare varit nordisk e-handelsansvarig på Samsung och att e-handel och digital utveckling nu får utökat fokus hos Apoteket är tydligt.

- Vår ambition är att Apoteket alltid ska finnas där och när kunden vill möta oss. Det kan vara såväl i butik, som online. Oavsett var ska vi kunna hjälp till med läkemedel, kvalitetssäkrade produkter och stödjande hälsotjänster som gör det enklare att må bra, säger Ann Carlsson, vd för Apoteket.

Företaget ska nu öka takten för att attrahera nya och befintliga kunder till butik, appen Mitt Apotek och Apoteket.se. Mikael Lenneryd ska samtidigt jobba för att införa ett mer datadrivet arbetssätt i syfte att stärka Apotekets erbjudanden till kund.

Annons