E-handelsleverantören satsar på ny innovationsenhet

Alexander van Riesen ska hitta nästa stora grej.

Avensia vill hitta nästa stora produkt inom företaget och för att göra detta startar man nu upp en ny enhet inom bolaget kallad Avensia i2. I:et står för idéer och innovation och den som ska leda det nya initiativet blir Alexander van Riesen, som blev en del av Avensia i mitten av 2017.

LÄS ÄVEN: Avensia nyrekryterar för att möta kraven från e-handeln

Annons
Annons

Alexander van Riesen tar nu rollen som Innovation Director och målet är bland annat att hitta företagets nästa hit på marknaden.

- Ett mål är så klart att hitta frön och tidiga plantor som kan bli vår nästa stora produkt som SCOPE eller Avensia Storefront, som bidrar till bättre köpupplevelser och som kan hjälpa våra kunder att sticka ut jämfört med sina konkurrenter. De bästa idéerna är de som löser riktiga problem, oavsett storlek, säger Alexander van Riesen i ett pressmeddelande.

"Möjligheter att testa idéerna"

Avensia ska nu skapa ett ekosystem och en kultur där "idéer får plats att gro". Det ska helt enkelt erbjudas mer utrymme för innovation och intraprenörskap i företaget.

- Avensia har lång erfarenhet inom digital handel och en djup förståelse för hur förväntningarna från slutkonsumenterna ständigt förändras. Detta gör att det finns massor av potential för att hitta nya och kreativa tekniska lösningar på de utmaningar som handlare och deras kunder står inför. Jag vill att alla idéer ska få den uppmärksamhet de förtjänar och att det ska finnas möjligheter att testa idéerna, på riktigt, säger Alexander van Riesen.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!