E-handlare och Starbucks går ihop för att lösa sista milen

Hettar upp med kaffeleveranser.

Efter att ha konstaterat att 42 miljoner dollar om året inte var värt besväret, bestämde sig Starbucks förra året för att lägga ner sin e-handel. Kaffejätten skulle istället satsa på sin app, som skulle göra upplevelsen i butik mer digital.

LÄS ÄVEN: Starbucks lägger ner sin e-handel

Annons
Annons

Om det har med den nedlagda e-handeln eller något annat att göra, förtäljer inte historien, men Starbucks ska på senare tid ha märkt av en svagare försäljning i Kina. Det rapporterar Reuters, som också meddelar att Starbucks har slagit sig ihop med Alibaba för att få till bättre leveranser. De leveransföretag som Starbucks tidigare har anlitat för ändamålet, ska enligt Reuters inte ha hållit måttet.

Drar igång i höst

Starbucks ska inte ha velat kommentera uppgifterna, men enligt Wall Street Journal väntas parterna göra ett officiellt uttalande om samarbetet senare den här veckan.

Starbucks och Alibabas leveranssamarbete, som de alltså än så länge inte vill berätta så mycket om, kommer enligt uppgift att inledas under hösten i de kinesiska städerna Peking och Shanghai.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!