E-handlare tar in artist som delägare och ambassadör

Redan med i en reklamfilm.

Nätapoteket Meds har stadigt ökat sin försäljning sedan starten förra året. Bolaget har bland annat satsat stort på snabba hemleveranser, vilket har visat sig vara populärt i framför allt storstadsregionerna.

LÄS ÄVEN: Meds firar åtta månader - toppar på tusentals order per dag

Annons
Annons

"En självklar talesperson"

Men ska man vinna kampen om apoteksmarknaden på nätet kan man inte spara på krutet, och nu lägger Meds i en ny växel genom att ta in Eurovisionvinnaren Måns Zelmerlöw som investerare. Stjärnan ska också fungera som ansiktet utåt för företaget.

- Måns är en av Sveriges mest folkkära artister. Som småbarnsförälder med en intensiv karriär känns han som en självklar talesperson för oss till våra kunder, säger vd och medgrundare Björn Thorngren i ett pressmeddelande.

"Tror stenhårt på Meds"

Och det nya kändissamarbetet har av allt att döma fått en riktig rivstart. Redan nu medverkar Måns Zelmerlöw i en av Meds reklamfilmer.

- Livet snurrar rätt fort ibland. På Meds.se är det supersmidigt att beställa vad jag behöver för att sedan få det blixtsnabbt levererat hem till dörren eller där jag befinner mig. Dessutom kan jag chatta eller ringa deras farmaceuter från tidig morgon till sen kväll. Jag tror stenhårt på Meds, säger Måns Zelmerlöw.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!