E-handlare till husbranschen – ska visa upp smarta produkter

Lanserar upplevelsecentrum på flera håll i landet.

På senare år har Amazon lagt en hel del energi på att utveckla sina så kallade smarta produkter, som till exempel sina dash buttons och röstassistenten Alexa. Försäljningen av produkterna verkar av kvartalsrapporterna att döma ha rullat på i bra fart, men kanske har det ändå inte gått i den hastighet som e-handelsjätten hade önskat.

LÄS ÄVEN: En order varje minut med Amazons e-handelsknappar

Annons

Nu lanserar nämligen Amazon ett antal upplevelsecentrum på olika håll i USA. Det som gör satsningen lite speciell är att den omfattar ett antal hus, som ska se ut som vilka amerikanska hem som helst. I dem kan påhälsande kunder få uppleva exakt hur livet kan förändras om man har tillgång till Amazons alla smarta produkter.

Kan styra hemmet med rösten

Man kan till exempel testa att styra olika produkter med hjälp av sin röst, eller att beställa varor till sitt hushåll via Amazons e-handelsknappar. Det går förstås också att ta del av Amazons nöjesutbud inom serier, film och musik.

- Vi ville att kunderna skulle få uppleva en riktig hemmiljö som kan visa upp bekvämligheterna med Alexas smarta upplevelser i hemmet, säger Nish Lathia, ansvarig för Amazon Services i ett pressmeddelande.

De aktuella husen har Amazon tagit fram i samarbete med det amerikanska byggföretaget Lennar. För närvarande finns Amazon-hem att besöka i Atlanta, Dallas, Los Angeles, Miami, Orlando, San Francisco, Seattle, and Washington DC. 

Annons