E-handlaren Madlady först ut med ”framtidens kundklubb”

Pinguin når 4 000 kunder genom nytt samarbete.

Leverantören Pinguin, som under förra året lanserade sin kundklubbstjänst för e-handlare och tog in e-handelsprofilen Sïmon Saneback i styrelsen, fortsätter att avancera.

LÄS ÄVEN: Sïmon Saneback går in i nya kundklubbstjänsten Pinguin

Annons

Nu meddelar Pinguin att de ingått ett strategiskt partnerskap med nyhetsbrevsjätten Apsis.

Partnerskap med Apsis

Partnerskapet är en del av den satsning som Apsis nu gör genom lanseringen av plattformen One. Tjänsten som skapas, tillsammans med Pinguin, går just nu under namnet Apsis Loyality.

- Vi ser ett växande behov av att jobba med kundbehållning hos våra e-handlare och där anser vi att kundklubben är central. Apsis kan erbjuda ett verktyg som låter e-handlare att komma närmare sina kunder än någonsin. Sättet Pinguin jobbar med att skräddarsy varje kundklubb efter slutkundens behov och förmåga går helt i linje med hur vi redan jobbar, säger Emma Svalin, vd på Apsis, i ett pressmeddelande.

"Fler värden att mäta kundlojalitet på"

Den nya tjänsten ska låta e-handlare bygga sina egna, helt unika kundklubbar och personifiera dem genom aggregerad data från Apsis.

- Apsis tillgång till existerande kunddata kommer innebära att vi hittar fler värden att mäta kundlojalitet på och vi ser väldigt fina möjligheter att belöna kunder för att exempelvis ta emot sms, svara på enkäter eller prenumerera på nyhetsbrev, säger Pinguns vd Johan Wikström, och tillägger:

- Samarbetet innebär för oss på Pinguin att vi har möjlighet att växa tillsammans med Apsis 4 000 kunder.

"En lika unik och fantastisk kundklubb"

Den första kunden att utnyttja det nya gemensamma systemet är e-handlaren Madlady.

- Vi ser detta som det bästa av två världar. Vi vet att vi har marknadens mest unika och fantastiska kunder och då vill vi erbjuda dem en lika unik och fantastisk kundklubb, anpassad helt efter dem. Samtidigt som vi vill att våra kunder hjälper oss att växa genom sociala medier, säger Ilia Komorin, medgrundare på Madlady.

Annons

Pinguin räknar med en handfull strategiska lanseringar i år.

Annons