E-handlarna slog sig ihop – kan vinna livsmedelspris

Fördjupar nu samarbetet.

I våras kunde vi berätta att e-handelsföretagen Matsmart och Paradiset hade slagit sina påsar ihop och lanserat en box fylld med ekologiska varor. Ambitionen var bland annat att få fler att äta ekologiskt, och att ge dem möjlighet att göra det till ett lägre pris.

LÄS ÄVEN: Ekologiska Paradiset och Matsmart skapar ekobox

Annons
Annons

Nu har ekoboxen nominerats till Livsmedelspriset, som har delats ut sedan 1964. Priset går enligt ett pressmeddelande från Matsmart varje år till "personer, organisationer eller företag som på ett inspirerande sätt tagit initiativ till, eller utvecklat förutsättningar för att öka livsmedelsnäringens konkurrenskraft och utveckling".

Ska hantera volymsvängningar

Nu meddelar Matsmart och Paradiset att de fördjupar sitt samarbete.

- Det känns otroligt kul att vara nominerad. Ekoboxen är ett uppskattat koncept som vi nu följer upp genom att fördjupa samarbetet med Paradiset. Vi ska jobba tajt tillsammans för att stötta Paradiset med de volymsvängningar som kan uppstå och hjälpa till med de produkter som riskerar att bli till matsvinn, säger Matsmarts vd Karl Andersson i en kommentar.

Vinnaren av Livsmedelspriset 2018 avslöjas den 13 september. 

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!