Efter BF: E-handlare kör Red Weekend och Green Monday

"Det ska säljas varor hela december".

Efter en novembermånad fylld av kampanjer som Singles Day och Black Friday hade man kanske väntat sig att e-handlarna skulle satsa på att sälja till fullpris under resten av tiden fram till jul.

Upp till 60 procents rabatt

Nätbutiken Boozt har dock helt andra planer. Under helgen som passerade arrangerade e-handelsföretaget "Red Weekend" och i dag är det dags för vad bolaget kallar "Green Monday". Båda kampanjerna innebar rabatter på upp till 60 procent.

Annons
Annons

Räckte det inte med Black Friday?

- Black Friday gick riktigt fint hos oss, helt i linje med förväntningarna. Men vi är ju retailers och det ska säljas varor i hela december, skriver Boozts marknadschef Peter G. Jørgensen i ett mejl till Ehandel.se.

"Många har ju redan börjat med rea"

Att valet föll på just rött och grönt till företagets nyintroducerade julkampanjer har enligt Peter G Jørgensen att göra med att de är etablerade som julfärger.

- Våra kampanjer ändras med tiden och efter den konkurrens vi möter, många har ju redan börjat med rea.

Boozt kommer att följa upp med fler kampanjer före jul, men vilka färger de ska döpas efter återstår att se.

- Vi har naturligtvis, precis som alla andra retailers, en plan för december. Den innebär allt från extra snabba leveranser till julklappskampanjer och mycket annat.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!