En blomstrande idé som inte är helt ute och cyklar

Snabba leveranser letar sig in lite överallt i e-handeln, särskilt i San Francisco, USA. Nu kan stadens invånare även få en blombukett levererad på ett kick. Nystartade BloomThat fixar nämligen färska snittblommor inom 90 minuter.

De lokala företagen som använder nätet för blixtsnabba leveranser blir allt fler. Nystartade BloomThat hoppas på att göra detsamma med blommor och kan leverera en bukett inom 90 minuter.

Trilla nu inte av stolen men San Francisco är först ut, staden som får anses vara de blixtsnabba leveransernas Mecka. Och att det blev just blommor är inte så konstigt enligt grundarna. Marknaden är värd runt 8 miljarder i USA och konkurrenterna har varit långsamma med att anpassa sig till nätets framfart.

Annons
Annons

– I grund och botten är vår hypotes att, om vi kan erbjuda en bättre produkt som är snabbare, kan vi locka folk till att skicka blommor oftare, säger en av BloomThats grundare, Matthew Schwab.

Levereras med cykel

För att göra det så enkelt som möjligt har BloomThat satt samman ett antal buketter som kunderna kan välja mellan på sajten. Blommorna kommer från ”lokala odlare” och skiftar beroende på säsong.

Bukett och leverans, som sker på cykel, kostar 35 dollar och när kunden bestämt sig är det bara att betala och välja vart blommorna ska. Det finns också möjlighet att låta floristen sätta ihop en specialbukett för 45 dollar.

Källa: TechCrunch

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!