Footway ökade med 51% – slog 180 miljoner i Q3

Fick över 10 miljoner besökare.

Footway ökar sin försäljning med 51,5 procent och kommer upp i 186,4 miljoner kronor i omsättning under Q3. Samtidigt landade rörelseresultatet på 6,4 miljoner kronor, vilket är ett rejält kliv uppåt från de 4,4 miljoner posten landade på under samma period förra året.

Det framgår i Footways kvartalsrapport för det tredje kvartalet, som släpptes nu under morgonen. I den framkommer det också att Footway på senare tid har haft en särskild stark tillväxt utanför Norden.

Annons

- Footways webbplatser riktade till europeiska länder utanför Norden har under perioden haft hög tillväxt och nettoomsättningen för dessa marknader uppgick till 24,6 (1,8) miljoner kronor, skriver företaget i ett pressmeddelande.

163 000 nya kunder

Under det tredje kvartalet ska Footway totalt sett ha lockat över 10 miljoner besökare, vilket genererade 163 300 nya kunder.

- 36 procent av försäljningstillväxten sker på marknader utanför Norden, vilket är ett bra utfall av vårt arbete med datadrivna processer där sortiment, priser och marknadsföring anpassar sig till respektive marknad, säger Footways vd Daniel Mühlbach i en kommentar.

LÄS ÄVEN: Beställ före 16.30 och få Footway-leveransen nästa dag 

Annons