Fraktuppstickaren landar stor kund inom e-handeln

"Ett stort åtagande".

Häromveckan kunde vi berätta om en ny startup inom leveranser kallad Airmee. Företaget jobbar med "sista-milen" inom leveranskedjan och påminner förstås om företag som Budbee och Best. Airmee hävdar dock att de ska stå ut på marknaden med hjälp av egenutvecklad teknologi "baserad på flera års forskning på KTH".

LÄS ÄVEN: Ny startup tar upp kampen om e-handelsleveranserna

Annons
Annons

Nu rapporterar fraktbolaget att man har landat en stor e-handelskund. Airmee har nämligen tecknat avtal med ingen mindre än EuroFlorist.

- Det här är ett stort åtagande och vi är glada över att Euroflorist valde oss bland flera olika leverantörer. Samarbetet innebär att blomleveranser för första gången i Sverige kan levereras inom korta tidsintervall under hela dagen och spåras i realtid av mottagaren, säger Julian Lee, vd på Airmee, i ett pressmeddelande.

"Toppar på 1000-tals leveranser"

Airmees teknologi ska optimera logistikflottan i realtid, vilket inte bara ska göra leveranserna snabbare utan också mer hållbara. Detta genom att man utnyttjar fordonets utrymme bättre.

- Efter en pilotfas med otroligt positivt gensvar från både Euroflorist och deras kunder visade vi att vi kommer att kunna hantera den flexibilitet som krävs och även de toppar med tusentals leveranser vissa dagar som kännetecknar blombranschen, säger Julian Lee.

Airmee ser även möjligheten att växa internationellt tillsammans med Euroflorist, i och med att e-handlaren finns i över tio länder i Europa.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!