Från popup till e-handel – Sneakers Corner går online

Ska öka synligheten i digitala kanaler.

Sneakers Corner är ett renodlat sneakerskoncept som ingår i Scorettgruppen. Konceptet har under sommaren besökt Båstad och Way Out West i Göteborg med en container-popup.

LÄS ÄVEN: Omniaktörens popup-turné intar Way Out West

Annons
Annons

Efter att företaget testat konceptet på sommarsvensken så är det dags för sneakerskonceptet att ge sig ut på nätet.

- Nu lanserar Scorettgruppen en fristående e-handel för verksamhetens sneakerkoncept Sneakers Corner. Förutom att göra Sneakers Corners sortiment mer lättillgängligt ut mot kund är ambitionen bakom den digitala närvaron att lyfta verksamhetens sortiment och aktiviteter på ett inspirerande vis, samt att öka dess synlighet i digitala kanaler, skriver företaget i ett pressmeddelande.

"Äkta C2C-marknadsföring"

Scorett meddelar idag att Sneakerscorner.se är redo att lanseras och vad vi kan se så är e-handeln redan fullt fungerande. Tanken är nu att knyta e-handeln närmare kunderna.

- Syftet med Sneakers Corners e-handel anses vara fördelen i den ökade tillgängligheten, men även att lyfta verksamhetens utbud av produkter och aktiviteter på ett inspirerande vis, skapa engagemang samt äkta C2C-marknadsföring via användargenererat innehåll, förklarar Scorett.

Utöver den nya e-handeln så har Scorett även slagit upp två permanenta fysiska butiker för sneakerskonceptet, en i Malmö och en i Göteborg.

- E-handeln är tänkt att genomsyras av det fysiska butikskonceptets karaktär som ett levande forum för inspiration, kreativitet och produktkännedom.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!