Haglöfs nya e-handel: ”Början på en större digital satsning”

En internationell expansion står för dörren.

Haglöfs tar ytterligare steg i sin satsning på e-handel och digital kommunikation genom lanseringen av en egen e-butik. I butiken kommer man att erbjuda ett brett utbud av sitt sortiment men enligt företaget handlar det inte bara om att sälja sina produkter.

Vår webbplats bygger på att vi vill förmedla vår passion för outdoor och inspirera alla som vill leva ett aktivt uteliv. Vi har också en ambition att göra det enkelt för alla att komma ut och njuta av naturen, säger Katarina Johansson, e-handelschef på Haglöfs.

Annons

Ett naturligt steg

Den nya nätbutiken är en del av en större digital satsning från Haglöfs som successivt kommer att expandera digitalt i såväl Norden som i Europa. Långsiktigt är det en global strategi som ska täcka alla delar av världen där Haglöfs varumärke är närvarande.

E-butiken är ett viktigt steg i arbetet med att stärka relationen och servicegraden till våra slutkunder, samtidigt som det är en naturlig del i vår multikanalstrategi. Sport och fritid är ett av de starkast växande områdena inom e-handel i Sverige så det är självklart för oss att utöka våra säljkanaler med en egen e-butik, säger Peter Fabrin, vd för Haglöfs.

Annons