Hoppar över ”tråkig” Black Week – satsar på Black Global

35 procents rabatt på allt.

Black Friday, White Monday, Blue Weekend, White Friday… Ja, inom e-handeln gäller det att vara uppfinningsrik så här års. Ett e-handelsföretag som har tagit fasta på det är Chiquelle, som i år skippar Black Week till förmån för den nyintroducerade varianten "Black Global".

- Vår strategi för Black Friday har i år varit att attrahera fler globala kunder, över hela världen, därför att det är ett första steg på vår långsiktiga strategi - att göra märket globalt. Vi gillar Black Global-kampanjen mer än den tråkiga Black Week, förklarar Chiquelles vd Pouya Boland i ett mejl till Ehandel.se.

Annons
Annons

Chiquelles kampanj, som kommer att pågå till och med fredagen, ger kunderna 35 procents rabatt på hela sortimentet. Dessutom erbjuder företaget i samband med Black Friday expressfrakt till länder utanför Sverige.

30 procent internationella order

Det hela ska ha marknadsförts på sociala medier i sju länder, varav Sverige, Danmark och Tyskland är några exempel.

- En siffra vi kan gå ut med är att nära 30 procent av de order som kom in under den första dagen, tisdagen, kom från andra länder än Sverige.

Tidigare år har Pouya Boland varit noga med att Chiquelles rea-kampanjer, som till exempel nu under Black Friday, inte ska bestå av nedsatta priser på gamla produkter som blivit kvar på lagret.

- Vi erbjuder rabatterade priser på allt, inklusive nyheter i sortimentet. Det är en möjlighet vi har eftersom vi producerar våra varor själva, avslutar Pouya Boland.

LÄS ÄVEN: E-handlare värmer upp med extra Black Friday i oktober

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!