Search
Search
Close this search box.
ANNONS

Jolt Colas återkomst: Nätbutik kraschade efter tio minuter

Jolt Colas återkomst: Nätbutik kraschade efter tio minuter
Gary Öhgren är ett av fansen som ska ha postat sin Jolt-bild i sociala medier
Picture of Michell Grönlund

Michell Grönlund

Dela artikeln:

PostNords lastbil jagades av desperata fans i jakt på de första burkarna.

ANNONS

Jolts återkomst på den svenska marknaden ska ha blivit en total succé. Många fans ska ha gjort allt för att komma över drycken, vilket bland annat ska ha lett till att en nätbutik kraschat efter bara tio minuter med försäljning av drycken. I något fall ska en PostNordbil som haft Jolt i lasten till och med ha jagats av desperata personer som ville ha tag i de första brukarna.

Container sålde slut på några dagar

Vidare ska en butikskedja ha sålt slut en hel container med cola-burkar på bara några dagar - och därefter beställt en ny. Detta enligt Gray's American Stores, som är företaget bakom Jolt Colan.

Det var i höstas som vi kunde berätta att Jolt Cola var på väg tillbaka, efter några års frånvaro på marknaden. Då meddelande Webhallen att de var en av dem som tidigare sålt colan och nu tänkte återuppta försäljningen. Huruvida det var deras e-handel som kraschade som följd av den påstått stora efterfrågan på colan, är dock ännu oklart.

LÄS ÄVEN: Jolt Cola gör comeback - ska säljas hos svensk nätbutik 

"Här för att stanna"

Att återkomsten nu ska ha blivit en sällan skådad succé, är inget som medarbetarna på Gray's American Stores är förvånade över.

- Vi är inte förvånade över de enorma volymerna Jolt som flyger av hyllorna. Jolt-fansen har väntat i åratal på sin favoritdryck, och alla handlar flera flak åt gången - det handlar om en storsäljare som är här för att stanna, säger Håkan Eriksson, KAM på Gray's American Stores. 

Flak som advetskalender

Något som däremot har överraskat företaget, är den stora respons företaget fått i sociala medier sedan drycken återlanserades.

-Vi har aldrig sett en sådan aktivitet på sociala medier för någon av våra produkter förut. Jolt-fansen var igång dygnet runt, när de väl fått sina efterlängtade burkar postades en ändlös ström av bilder och härliga kommentarer, berättar Emily Gray, PR- ansvarig på Gray's American Stores, i ett pressmeddelande. 

Många fans ska bland annat ha delat med sig av barndomsminnen och bilder på sina nyinköpta läskflak. Då flaken innehåller 24 burkar styck, ska vissa fans till och med ha använt dem som adventskalendrar i december, påstår företaget.

Ehandel.se söker Webhallen för en kommentar.

Search

Nyheter

Tjänster

Om Ehandel

Nyhetsbrevet som håller dig uppdaterad!