Klockan för 400 000 som bara säljs på nätet

En ny exklusiv klockmodell kommer bara att gå att köpa på nätet.

Det exklusiva märket Vacheron Constantin har sålt klockor i fysiska butiker i drygt 260 år. Nu är det dock dags för något nytt. För första gången någonsin lanserar märket en klocka som endast ska säljas på nätet. Anledningen är enligt Internet Retailer att företaget vill nå ut till en yngre kundgrupp.

"Ska öka varumärkesexponering" 

Försäljningen av den nya klockan, som är prissatt till den nätta summan av 45 000 dollar (drygt 400 000 kronor) och bara säljs i begränsad upplaga, ska ske i nätbutiken Hodinkee.com.

Annons
Annons

- Vi ville ta det här digitala steget för att öka vår varumärkesexponering i världen och nå ut till klockälskare som vi kanske inte nödvändigtvis nådde tidigare, säger Vincent Brun, chef för Vacheron Constantin i Nordamerika.

Schweizisk expansion online 

Samarbetet med Hodinkee.com blir det Schweiz-baserade klockföretagets första i sitt slag. Enligt Internet Retailer hade de schweiziska klockföretagen sitt sämsta år på sju år under förra året, och många av dem väljer nu att utöka sina satsningar på nätet.

Vacheron Constantin ska vara ett av de mest exklusiva märkena i gruppen, med klockmodeller för priser på upp till 150 000 dollar.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!