Komplett rullar ut gratis techsupport på bred front

E-handlarens satsning på gratis teknisk support, oavsett om man han har handlat på Komplett eller ej, har slagit väl ut och nu ska man ta sin service till en ny nivå.

Komplett är på Sverige-offensiv och breddade nyligen sitt produktutbud med vitvaror på den svenska marknaden. Men den norska e-handelsjätten vet att det krävs mer än spisar, kylskåp och tvättmaskiner för att vinna den svenska e-handelskunden.

Krävande kunder och knivskarp konkurrens pressar e-handlarna till att hitta nya konkurrensfördelar och enligt Komplett kommer slaget på nätet att avgöras med service.

Annons
Annons

Sommaren 2015 sjösattes ett projekt Komplett kallar extremservice, något som innebär att man ska vara tillgängliga dygnet runt, året om och i höstas började nätbutiken erbjuda techsupport till alla, även för de som inte är kunder.

– Vi har tuffa ambitioner och en tydlig vision, målet är att ta service till en ny nivå och ha Sveriges nöjdaste kunder. Många tror det finns en hållhake när vi säger "gratis", men det är så enkelt att vi tror på långsiktiga relationer och ser detta som en investering i det, säger Erik Johannesson, customer experience manager på Komplett.

Ska erbjuda hembesök i fler städer

I början av 2015 inledde Komplett ett samarbete med Tech Troopers som erbjuder crowdsourcad techsupport inom IT och hemelektronik. Nu har e-handlaren hunnit testa konceptet under en längre period och det har varit uteslutande positiv respons från kunder.

– När kunder kontaktar Komplett så bokas ett telefonmöte där Tech Troopers kontaktar kunden och löser ärendet. Ärendet börjar på telefon men kan gå över till ett hembesök för att lösa svårare ärenden eller hjälpa till att installera hemelektronik, säger Erik Johannesson.

Hembesök är idag tillgängligt i Stockholm, Göteborg, Helsingborg och Lund men planen är att utöka med ytterligare städer framöver.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!