Komplett slår samman nätbutiker i Sverige

Komplett Groups nätbutiker inWarehouse.se och Komplett.se fusioneras och drivs vidare under varumärket Komplett.se. Fusionen träder i kraft den 1 januari 2014 och målet är att effektivisera driften för att ge kunderna ett bättre erbjudande.

Norska Komplett Group är en av Nordens största e-handelsaktörer och driver 12 stycken nätbutiker i Skandinavien. I Sverige har koncernen bland annat nätbutikerna Komplett.se och inWarehouse.se som förvärvades i maj 2007.

De båda butikerna har drivits parallellt sedan dess men de kommer nu att fusioneras och drivas vidare under varumärket Komplett.se.

Annons
Annons

– Genom att fusionera inWarehouse.se med Komplett.se reducerar vi kostnader och kan koncentrera marknadsföringen till ett varumärke. Fusionen ska hjälpa oss att växa vidare, ta marknadsandelar och samtidigt ge kunderna ett bättre erbjudande, säger Patrik Settlin, försäljningsdirektör för inWarehouse.se och Komplett.se.

Äger ytterligare en svensk nätbutik

Fusionen träder i kraft den 1 januari 2014 och under hösten kommer inWarehouse fokusera på att göra övergången så smidig och enkel som möjligt för sina kunder. Alla förpliktelser som exempelvis garantier, reklamationer, returer, trygghetsavtal och presentkort övertas av Komplett.se.

– Våra medarbetare i inWarehouse.se innehar mycket bra och viktig kompetens som vi har stor nytta av vidare efter fusionen. Alla medarbetare i inWarehouse.se erbjuds att fortsätta i liknande roller på Komplett.se, säger Patrik Settlin.

Förutom de nämnda nätbutikerna äger koncernen numera även Webhallen. En affär som inleddes i våras men som under sommaren granskades av konkurrensverket. I augusti meddelade konkurrensverket dock att man efter en så kallad fördjupad utredning, inte hade några synpunkter på Kompletts förvärv av Webhallen.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!