Lönsamma Skincity skall ta mobilbutiken till en ny nivå

Den prisade näthandeln Skincity har lanserat en ny mobilanpassad butik. Den nya butiken skall ta deras mobila handel till en ny nivå och de har satsat på att förmedla samma känsla som i den vanliga nätbutiken.

Att förmedla samma känsla som i den vanliga butiken är något som grundaren Mikael Kjellman tror är receptet för att lyckas i mobilen:

- För oss har det varit viktigt att skapa en mobilbutik som ger besökaren samma känsla som vid ett besök på den traditionella e-butiken. Vi tycker oss ha sett alltför många mobilbutiker som inte alls har lyckats med att förmedla denna känsla och det är nog en del i svaret varför vissa mobilbutiker konverterar dåligt, säger Mikael Kjellman.

Annons
Annons

De har även försökt göra den nya sidan så enkel och tydlig som möjligt. Hela paketet skall nu lyfta deras m-handel och hjälpa Skincity till nya nivåer.

- Vi har sedan starten 2011 haft en extremt bra tillväxt med lönsamhet och vi hoppas såklart att detta bidrar till att ta oss mot nya mål, avslutar Mikael Kjellman.

Den mobila butiken finner ni på m.skincity.se. Skincity var med på Nordic eCommerce Summit 2013 och pratade bland annat om lönsamhet, något de haft sedan start. Mikael Kjellman berättar mer om deras butik i följande klipp ifrån NES 2013:

Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!