Lagerhaus vill ta sin E-handel till en ny nivå

Med ett ökat tryck på nätet kände Lagerhaus att det var dags att ge sin e-handel ett lyft. I nästa månad lanseras kedjans nya onlinebutik, en sajt som ska knyta nätet och de fysiska butikerna närmare varandra. Samtidigt tar man sikte utanför landets gränser.

Lagerhaus e-handel har vuxit stadigt sedan lanseringen 2011. Steget från bloggshoppar till en egen webbshop var ett lyckat drag, och man har sett en starkt tillväxt varje år sedan man tog steget ut på nätet.

Något som gjorde att man under 2013 tvingades flytta till nya och större lagerlokaler, och snart är det även dags för en ny e-handelssajt.

Annons
Annons

– Med ett ökat tryck på e-handeln kände vi att det var dags att lyfta e-handeln till en högre nivå. Vi vill också tydliggöra kopplingen mellan webben och fysisk butik genom att hitta synergier till vårt nya butikskoncept säger Maria Åkfors, e-handelsansvarig på Lagerhaus.

Engelsk version

Utöver en uppdaterad design, byggd på Lagerhaus nya butikskoncept, kommer sidan att vara mobilanpassad samt innehålla fler funktioner som underlättar och inspirerar till köp både på nätet och i butiker.

I april lanseras den nya sajten på Lagerhaus.com, som då även kommer att finnas i en engelsk version.

– Efterfrågan på våra egendesignade produkter är stor även utanför Sverige och det är därför roligt att kunna meddela att vi innan sommaren kommer att kunna leverera till både Danmark och Finland, säger Maria Åkfors.

 

Källa: Press

 

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!