Lämnar CDON för att styra upp Panduros e-handel

Blir ny CMO.

För två år sedan lanserade hobbybutiken Panduro sin e-handel Panduro.com. Enligt företaget har onlinesatsningen hittills varit en succé, men uppenbarligen finns det mer att göra. 

Nu rekryterar nämligen Panduro Philip Mossinger som ny CMO för att "växla upp sitt digitala erbjudande". Han kommer närmast från CDON.com där han hade en liknande roll.

Annons
Annons

- Vi är i ett skede där vi satsar stort på e-commerce och tittar på vår digitala närvaro. Med Philip och hans spetskompetens inom e-commerce stärker vi vår marknadsavdelning med just den pusselbit som vi ser behövs för att lyfta Panduro till nästa nivå, säger Thomas Panduro, Vice President på Panduro, i ett pressmeddelande.

"Ett starkt varumärke"

Philip Mossinger blir den senaste i raden av nyrekryteringar som Panduro har gjort på just marknadssidan.

- Panduro är ett starkt varumärke med en spännande vision och framtid. För mig med erfarenhet inom e-commerce ligger utmaningen i att hitta samspelet mellan de fysiska butikerna och e-handeln, utveckla butikerna framåt samtidigt som vi fortsätter vår resa mot ett starkt erbjudande inom e-commerce. Jag ser fram emot att med min bakgrund bidra till den spännande resa Panduro befinner sig på och vara ett stöd för hela bolaget framåt, säger Philip Mossinger om sitt nya jobb.

Philip Mossinger tillträder sin nya tjänst den 29 april.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!