MEDS nyrekrytering ska ge raketbränsle till nätapoteket

"Pionjär inom digital marknadsföring".

Det renodlade nätapoteket Meds, som ska utmana jätten Apotea, har nu gjort vad de själva kallar för en monsterrekrytering. Det är dock inget monster de anställt utan ett geni inom digital marknadsföring, vid namn Sandra Hammarlund.

"En av de tyngsta i Sverige"

Sandra ska närmast komma ifrån mediebyrån Frank där hon var Head of Digital. Hon har även jobbat på byråer som Relevant Traffic och Mindshare Group.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Meds succéstart: "Flera hundra order varje dag

- Vi är väldigt stolta och glada över att välkomna Sandra till Meds. Sandra är en av de tyngsta i Sverige inom marknadsstrategi och tar med sig lång erfarenhet från ledande företag i branscher som är längre fram online. När vi nu accelererar efter en lyckad lansering fyller hon en verklig nyckelroll på Meds, säger företagets medgrundare Björn Thorngren i ett pressmeddelande.

"Satsar stenhårt på att bli störst"

Hammarlund arbetar på Meds från och med juni och kommer att ansvara för medieköp och samarbeten hos företaget. Hon ska "ge raketbränsle till Meds digitala närvaro".

- Jag är extremt glad över att ha hittat rätt i Meds. Det är ett entreprenöriellt bolag med väldigt vasst team som satsar stenhårt på målet att bli störst. Apoteksbranschen är rigid och på efterkälken online, det blir väldigt spännande att vara med och stöpa om den tillsammans med nya kollegorna på Meds, säger Sandra Hammarlund.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!