Marginalen Bank flyttar om i sin e-handelskassa

Den hyggliga kassan ska bli ännu schysstare.

Marginalen Bank har gjort som flera andra betalaktörer den senaste tiden och lanserat en egen e-handelslösning. Det nya svarta är förstås att erbjuda en egen kassa och Marginalen Banks e-handelskassa går under namnet Hygglig.

Kunderna vill välja betalsätt direkt

Efter lanseringen i mitten av 2016 gör man nu en större uppdatering av betallösningen. Den största förändringen ska vara att valet av betalsätt flyttas till innan dess att kunden bekräftat köpet.

Annons

- Vi har lyssnat på den feedback vi fått från handlare och deras kunder, det finns en önskan om att kunna välja betalsätt innan köpet bekräftas. Det kan låta som en liten förändring men den är viktig i arbetet att uppfylla vårt mål med Hygglig, att erbjuda en tjänst som är transparent och schysst för både e-handlare och konsument, säger Lars Francke, ansvarig för Hygglig Checkout.

Ingen konverteringsdödare

Kunderna vill alltså, enligt feedback till Marginalen Bank, kunna välja hur de betalar innan de genomför själva köpet.

Kan det inte bli lägre konvertering genom att välja betalsätt före bekräftat köp istället för efter?

- Nej, faktura är förvalt och kunden kan trycka på slutför köp direkt. För de kunder som föredrar faktura blir det precis lika enkelt och för de som föredrar andra betalsätt har det blivit enklare. Kunderna kan dessutom välja att spara sina uppgifter vid ett köp så att de vid nästa köp har de förifyllda och kan genomföra det med ett tryck, säger David Fröman, försäljningsansvarig för Hygglig.

Designa kassan med nätbutiken

Utöver att man flyttat möjligheten att välja betalsätt så ska den nya uppdateringen även bjuda på nya möjligheter att designa kassan.

- Kassan ska kännas som en del av e-handeln som den är integrerad i, istället för en påhängd tredjepartslösning. Handlaren kan anpassa färg, form och typsnitt på Hygglig Checkout så att köparen känner igen sig hela vägen till avslutad affär, säger Lars Francke.

Annons