MatHem.se kommer till Emeet Helsingborg

MatHems marknadschef Karolin Kull medverkar vid årets första Emeet, som går av stapeln i Helsingborg den 7 april.

Karolin Kull är en av grundarna till det framgångsrika matkasseföretaget MatHem.se, där hon även är marknadschef. Den 7 april kommer hon till Emeet Helsingborg för att bland annat delta i en paneldiskussion om livsmedel och e-handel.

- Vad jag tycker är intressant är att kundbeteendet är annorlunda på nätet jämfört med i fysiska butiker. På nätet kan man till exempel enkelt ta emot önskemål från kunderna, säger hon angående den inplanerade diskussionen.

Annons
Annons

MatHem, som i år siktar på att nå en omsättning på runt en miljard, har på vägen samlat in flera kunskaper som kan vara lärorika även för e-handlare i andra branscher, tror Karolin Kull. Till exempel har nätbutiker som säljer matvaror ofta varukorgar med runt 25 varor i, vilket är mycket jämfört med många andra segment. Det ställer förstås krav på lagerhantering och logistik, inte minst med tanke på att matbutikerna förstås till stor del jobbar med färska varor.

"Berättar alltid om misstag och lärdomar"

Men för egen del är Karolin Kull framför allt intresserad av att på Emeet diskutera och få tips på hur man tar sig igenom den djungel av information som finns i samhället, och på så vis blir relevant för konsumenterna.

- Jag är intresserad av hur vi som e-handlare ska göra för att nå våra kunder. Det händer så mycket inom marknadsföring. Förr kunde man bara lägga ut en annons eller komma med ett erbjudande men i dag kan det vara svårare att nå konsumenterna, säger hon.

Varför är det viktigt för e-handlare att nätverka med andra i branschen?

- Jag tror att det är viktigt att man lär sig av varandra. Nu ska jag vara med i en paneldiskussion här men annars när jag är ute och föreläser så berättar jag alltid om misstag eller lärdomar vi har gjort. Det är alltid kul att dra lärdomar av andra och framför allt är det bra att kunna bli inspirerad av hur andra har gjort.

Emeet Helsingborg äger rum i Helsingborg Arena den 7 april. Du som ännu inte har bokat en av de åtråvärda platserna kan anmäla dig till dagen här.

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!